WRC Motorsport&Beyond

Odpalanie silnika typu Diesel przy -36°C. Od samego patrzenia bolą oczy i uszy. Jak tego nie robić? [WIDEO]

diesel-odpalanie-na-mrozie

Nie jest tajemnicą, że silniki typu Diesel nie lubią mrozu. Jak wygląda odpalanie jednostek wysokoprężnych przy temperaturach rzędu -28/-36°C? Od samego patrzenia bolą oczy i uszy… Jak tego nie robić? 

Diesel nie lubi zimy

Poniższy film składa się z kompilacji pokazującej, jak kierowcy odpalają swoje silniki typu Diesel przy ekstremalnie niskich temperaturach. -28°C? Nieźle! 

Jednak nie każdy silnik poradził sobie z odpaleniem w tej temperaturze. Co zrobić, aby nie dać się zaskoczyć? Przede wszystkim dbajmy o nasz akumulator. To głównie od niego zależy, czy uda nam się rano odpalić samochód. 

KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY! 

To jednak nie wszystko. Przy ekstremalnych temperaturach, a za takie możemy uznać dziś nawet -5, czy -10°C, należy najpierw rozgrzać świece żarowe. W tym celu kilka razy odpalamy zapłon, ale nie przekręcamy kluczyka. 

Świece żarowe są kluczem

Poniższy film pokazuje próby tak udane, jak i nieudane. W opisie filmu czytamy: 

– Postanowiłem nie ucinać filmów, aby pokazać wszystkie próby odpalenia silników typu Diesel. Dzięki temu film jest bardziej „szczery” i pokazuje jak dany samochód radzi sobie w danych warunkach. Na przykład, jeśli samochód odpalił dopiero za dziesiątym razem, pokazujemy wszystkie dziesięć prób. Temperatury podane są przez autorów i nie miałem możliwości sprawdzenia ich. 

W filmie znalazły się wyłącznie samochody z silnikami typu Diesel, a temperatury wahają się od -26°C do -36°C. Większość z materiałów pochodzi z Syberii. 

KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!