WRC Motorsport&Beyond

Nowy dzień, nowy producent wycofuje silnik typu Diesel. Popularna jednostka odchodzi do lamusa!

diesel

To, co jeszcze parę miesięcy temu wydawało się nieprawdopodobne, dzieje się już na naszych oczach. Kolejny producent wycofuje popularną jednostkę typu Diesel ze swojej oferty. Renault wraz z nowymi funkcjami dla modelu Koleos ogłosiło też zmiany w gamie jednostek napędowych. 

Ale jak to… kolejny Diesel?

Rok 2020 był pracowity dla francuskiej marki. Renault zaprezentowało wiele premier, a kilka miesięcy temu dokonało zmiany kierownictwa. Wszystkiemu towarzyszy zmiana kierunku i nowe decyzje strategiczne, które zostaną przedstawione w styczniu nowego roku. 

W tzw. „międzyczasie” nie brakuje jednak nowości. Renault zaprezentowało nowego Koleosa w wersji vintage 2021. SUV otrzymał m. in. nowe światła przednie, tyle reflektory w 100% technologii LED. 

Renault twierdzi, że przednia optyka LED zapewnia 25% lepszą wydajność oświetlenia w porównaniu z technologią halogenową, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia energii. Pod względem kolorystycznym i materiałowym Koleos został ozdobiony nowym kolorem „Highland Grey”, a wewnątrz pojawiła się nowa skórzana tapicerka. 

Tylko mocniejsza jednostka

Na poziomie technicznych Renault integruje kontrolę prędkości na zjeździe (w opcji). Technologia dostępna będzie w silniki 4×4 X-Tronic Blue dCi o mocy 190 KM i działa w zakresie 5-30 km/h. Ogranicza prędkość opadania samochodu bez konieczności naciskania pedału hamulca. 

Wraz z edycją na rok 2021 Renault upraszcza również swoją ofertę. Ta rozpocznie się teraz od wykończenia „Intens” w cenie 186 tys. zł. Niedawno wprowadzony pod maskę 4-cylindrowy silnik TCe o mocy 160 KM w połączeniu z 7-stopniową skrzynią biegów jest jedyną oferowaną benzyną. Jeśli zaś chodzi o silniki typu Diesel… Z oferty wycofano najmniejszy, popularny 150-konny Diesel. Oznacza to, że jeśli chcecie kupić nowego Koleosa z jednostką wysokoprężną, pozostaje wam 190-konna wersja.