BMW zaprezentowało dziś zupełnie nowe logo, które trafiło na maskę koncepcyjnego samochodu i4. Zniknął klasyczny czarny zewnętrzny pierścień, który stał się teraz całkowicie przezroczysty. Usunięto również efekty 3D, aby uzyskać minimalistyczny wygląd.
Koło pozostało nietknięte, podobnie jak biało-niebieskie kolory rodzinnej Bawarii. Zaznaczmy na samym początku, że jesteśmy fanami nowego, przejrzystego projektu. Jego prostota sugeruje, że zostało odświeżone z myślą o technologii cyfrowej. Jest również połączeniem klasycznego i nowoczesnego designu.
Jens Thiemer, starszy wiceprezes, powiedział: – BMW staje się marką relacji. Przezroczyste logo zostało zaprezentowane tak, by promieniować większą otwartością i klarownością.
BMW dodało już nowe logo z 2020 roku do swojej infografiki na temat historii logo. Śmiałość przeprojektowania logo jest teraz bardziej oczywista – usunięcie czarnego pierścienia wydaje się największą zmianą w logo od czasu jego wprowadzenia od 1917 roku.