WRC Motorsport&Beyond

Nowa Dacia Duster 2022. Wyciekły pierwsze szpiegowskie zdjęcia – najtańszy SUV wygląda świetnie! [GALERIA]

dacia logo predkosc

Dacia Duster to samochód cieszący się w Polsce niesłabnącą popularnością. Najtańszy SUV w obecnej formie pozostaje niezmieniony od 2017 roku. Został zaprezentowany podczas targów we Frankfurcie. Rumuński producent planuje jednak przeprowadzenie gruntownego faceliftingu pod koniec 2021 roku. Wyciekły pierwsze szpiegowskie zdjęcia – jest nieźle! 

Nowa Dacia wygląda świeżo

Choć nowa Dacia Duster po liftingu wciąż będzie oparta na podstawach pierwszej generacji, samochód zyskuje bardzo dużo z wizualnego punktu widzenia. Kompaktowy crossover jest wyraźnie zainspirowany nowymi Loganem, Sandero czy Sandero Stepway. Widzimy to na poniższych zdjęciach. 

Samochód oparty będzie na architekturze CMF-B od Renault, a przednie reflektory zyskają kształt litery Y. Sfotografowany przez członków grupy Dacia Duster Trails & Technical na Facebooku, samochód ma minimalny kamuflaż oraz zmieniony kształt tylnych świateł. 

Oba testowe samochody mają podwójne szprychowe felgi z czarnymi akcentami. Ich konstrukcja jest podobna, ale różni się od felg oferowanych przez Dacię w topowych wersjach wyposażeniowych SL Blueline i Prestige. 

Trochę Nissan, trochę Renault

Prototyp w ciemnym kolorze na przednim błotniku ukrywa znaczki 4WD, co sugeruje, że Dacia nie zamierza porzucać napędu na wszystkie koła na rzecz tańszej opcji przednionapędowej. Ten napęd z centralnym mechanizmem różnicowym pochodzi od Nissana. 

Jeśli chodzi o opcje silnikowe, Dacia przewiduje aż sześć jednostek na rok modelowy 2021. Listę otwierają trzycylindrowe turbodoładowane TCe 90, a następnie czterocylindrowe TCe 130 i TCe 150. Wśród silników typu Diesel znajdziemy dacii 95 i dni 115. Ostatnią jednostką będzie TCe ECO-G 100. 

Niektórzy z niecierpliwością wyczekują na pojawienie się hybryd i systemu E-Tech od Renault. Nie wiadomo jednak, czy rumuński producent uzyska do nich dostęp. Czynnikiem ograniczającym może być tutaj niskobudżetowa platforma B0, której początki sięgają jeszcze 2002 roku.