WRC Motorsport&Beyond

Niewidomy tuner zabrał się za modyfikacje Audi RS Q8. Może mieć nawet 5000 KM, ale co z tego?! [GALERIA]

audi-rq-900-manhart

Goście pracujący w popularnej firmie tuningowej Manhart muszą być albo ślepi, albo mieć bardzo słabe poczucie estetyki. Ich samochody mogłyby wykręcać nawet i 5000 KM, ale nie zmieni to tego, że są po prostu brzydkie. Do ich portfolio dołączyło właśnie Audi RS Q8, które ma 918 KM i wygląda… paskudnie. 

Jak można było tak zepsuć to Audi?

Audi RS Q8 ma ogromną moc i fantastyczne osiągi już w chwili, w której opuszcza fabrykę. Ale niemiecki tuner postanowił dorzucić trochę od siebie, jednocześnie całkowicie psując jego wygląd. Dodatkowa ekskluzywność? Dziękujemy bardzo. 

Manhart RQ 900, bo tak nazywa się teraz Audi, ma 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Oryginalnie jest w stanie wydmuchać 600 KM i dysponuje momentem obrotowym 800 Nm. Manhart podkręcił jednak te liczby do 905 KM i 1180 Nm. Oznacza to, że jest mocniejsze od odpowiedników oferowanych przez Mansory, ABT, czy MTM. Ale co z tego, skoro wygląda jak wygląda?

Aby osiągnąć taką moc, inżynierowie przeprogramowali całe ECU, dodali wlot węglowy Eventuri, własny intercooler, zestaw wydajnych turbosprężarek oraz sportowe rury wydechowe. Zaktualizowali też skrzynię biegów, aby radziła sobie z ogromnym momentem obrotowym. Niestety, nie wiemy jakie osiągi ma ten samochód, ale fabryczne Audi RS Q8 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 305 km/h. 

Więcej kiczu!!!

Wizualnie RQ 900 jest znacznie mniej subtelne od Audi. Złota grafika na całym samochodzie kontrastuje z przyciemnionymi detalami i czarnym odcieniem. Wśród nowych części znalazły się szerokie błotniki, spliter, boczne progi, podwójny tylny spojler (?????) I bardziej wyrazisty dyfuzor. Nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej jest wyposażony w aktywne zawory i cztery rury wydechowe z powłoką ceramiczną. 

Ogromne koła mierzą 24 cale i obute są w opony 295/30 z przodu i 355/25 z tyłu. Standardowe pneumatyczne zawieszenie jest obniżone o 40 mm, a tuner oferuje też ulepszenia układu hamulcowego, jeśli nie będziesz zadowolony z karbonowo-ceramicznych tarcz Audi Sport. 

Cena zwala z nóg

Wnętrze też ma złote akcenty na desce rozdzielczej, konsoli środkowej, drzwiach kierownicy… Wszystko to pasuje do zewnętrznego designu, ale kojarzy się tylko z odpustem. 

Jeśli posiadasz Audi RS Q8 i chcesz przekształcić je w RQ 900 będziesz musiał zapłacić 22 500 euro za osiągi, 24 900 euro za body kit, 840 euro za naklejki, 9900 euro za felgi, 830 euro za zawieszenie, 8437 euro za wydech i 29 900 euro za modyfikację wnętra. W sumie konwersja będzie kosztować… 97 307 euro (437 000 zł).