WRC Motorsport&Beyond

Niemcy sprawdzili najlepsze silniki – po 100 000 kilometrów dalej są jak nowe! Masz jeden z nich? [RANKING]

hyundai-diesel-patent-crdi

Niemcy przygotowali ranking najbardziej niezawodnych silników benzynowych i typu Diesel. W długoterminowym teście pokazali, które samochody nawet po 100 000 km wyglądają całkiem jak nowe. Masz jeden z nich? No to wygrałeś los na loterii! 

Benzyna, Diesel, ale zwycięzca jest zaskakujący – to Audi na gaz!

Używane samochody z silnikami benzynowymi czy typu Diesel są dziś bardziej pożądane niż kiedykolwiek wcześniej. Z jednej strony jest niewiele nowych aut, więc część klientów przeniosła się na rynek aut używanych. Inna sprawa, że nowe samochody są po prostu drogie, a często nie można wybrać takiego silnika, jak by się chciało. 

Co raz więcej kierowców, jeśli nie ma potrzeby posiadania nowego benzyniaka czy silnika typu Diesel, kupują roczne, lub dwuletnie samochody. Wtedy najlepiej wybrać taki, który najlepiej wytrzyma kolejne lata. 

Niemiecki Auto Bild od lat prowadzi swoje testy przy współpracy Dekry, dzięki czemu może publikować rankingi najbardziej i najmniej zawodnych modeli. Dziennikarze w trakcie testów wykonywali wszystkie nakazane przeglądy, dochodziły do tego nieplanowane interwencje serwisowe. 

RANKING NIEZAWODNOŚCI – MIEJSCA OD 5 DO 1 – SPRAWDŹ!

Przeciętny używany samochód ma dziś na liczniku około 160 000 km. Niektóre silniki benzynowe lub typu Diesel z poniższego rankingu wyglądają jak nowe przy podobnych przebiegach. Wspólnie z Dekrą Auto Bild sprawdził wszystkie szczegóły, takie jak zmęczenie materiału, połączenia, stan poszczególnych elementów, czy stopień korozji. Na tej podstawie przyznawane są punkty – jak w szkole – od 1 do 5. 

Najlepsze samochody benzynowe i typu Diesel w teście długoterminowym – sierpień 2021 

13. Volkswagen Passat Variant 1.8 TSI (punkty ujemne: 8, ocena: 1)

100 000 km na liczniku było prawie niezauważalne. Volkswagen Passat z silnikiem benzynowym wyglądał jak nowy, gdyby nie wskazania na desce rozdzielczej. Drobnymi niedociągnięciami były: spływanie wody wokół logo VW, źle wyregulowane wycieraczki, czy senne reakcje automatycznego włączania świateł drogowych. 

12. Mercedes C 250d 4Matic T (punkty ujemne: 8, ocena: 1)

Mercedes nie miał żadnych przygód podczas długoterminowego testu, poza jedną. Dziennikarze Auto Bild mieli nieprzyjemny incydent z asystentem odpowiadającym za utrzymanie odpowiedniego pasa ruchu. Wadliwy czujnik spowodował zapalnie się kontrolki, co doprowadziło do wymuszonej wizyty serwisowej. Demontaż części ujawnił jednak niemal idealną odporność na starzenie. 

11. Ford Focus 1.0 EcoBoost (punkty ujemne: 8, ocena: 1)

Wśród elity Ford Focus czuje się bardzo dobrze z zaledwie 8 punktami ujemnymi. Pomimo pewnych przygód, 3-cylindrowy silnik benzynowy wykonał swoje zadanie stosunkowo niezawodnie. Po przejechaniu 22 105 km silnik wszedł w tryb awaryjny. Ale niezgodność została rozwiązana za pomocą usunięcia prostego błędu. 

Częste tankowanie miało wpływ na stan szyjki zbiornika paliwa. Kierowcom przeszkadzało wiele przycisków i mały wyświetlacz na desce rozdzielczej. Demontaż auta nie ujawnił ponadstandardowego zużycia niczego znaczącego. 

10. Mazda MX-5 (punkty ujemne: 8, ocena: 1)

Mazda MX-5 sprawia, że każda nawet najmniejsza przejażdżka zamienia się w przygodę. Ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Niska waga z wolnossącym silnikiem i napędem na tylną oś dają frajdę, ale niewielu spodziewało się, jak wytrzymały może być ten samochód. Mimo to, pojawiły się jednak pewne punkty ujemne. 

RANKING NIEZAWODNOŚCI – MIEJSCA OD 5 DO 1 – SPRAWDŹ!

Z punktu widzenia użytkownika krytycy mieli zastrzeżenia co do widoczności do tyłu przy zamkniętym dachu oraz za twardego zawieszenia na nierównościach. Podczas testu nie pojawiły się żadne braki techniczne, a analiza wykazała jedynie drobne dolegliwości i nieco większe skłonności do korozji. 

9. Skoda Superb 1.4 TSI DSG (punkty ujemne 8, ocena: 1)

Czeska niespodzianka obecnego lidera rankingu to Skoda Superb. Samochód znalazł się w rankingu i przekonał do siebie kierowców testowych o swoich walorach. Najważniejszy był tutaj stosunek osiągów do ceny oraz niesamowitą ilość miejsca, komfortu i wyposażenia jaką oferuje samochód.

Podczas testu nie pojawił się żaden poważny problem. Dopiero na samym końcu, po przejechaniu 97 000 km, siedmiobiegowa skrzynia DSG zaczęła mieć problemy z niezawodnym wyborem biegów. Dlaczego jednak tak się stało i jak rozwiązać problem? To pytanie Auto Bild zadał czeskiemu producentowi. Na poniższym filmie możemy zobaczyć kompletny demontaż samochodu w Skodzie pod okiem eksperta Dekry i redaktora Auto Bild. W samochodzie nie odkryto żadnych dramatycznych niedociągnięć. 

8. Mercedes Klasy V 220 d (punkty ujemne: 7, ocena: 1)

Solidny towarzysz długich podróży łapczywie połykał kolejne kilometry. Ogólne wrażenie zaburzyły jednak niezbyt przyjemne siedzenia i dokuczliwe dźwięki, które w tak drogim samochodzie nie powinny występować. Czujne oczy ekspertów Dekry znalazły kilka miejsc lekkiej korozji powierzchniowej. 

7. Audi A6 Avant C7 2.0 TDI (punkty ujemne: 6, ocena: 1)

Audi A6 Avant generacji C7 bez większych problemów przeszedł test wytrzymałościowy. Dopiero pod koniec wyskoczył komunikat o błędzie wskazującym na usterkę uszczelki kolektora wydechowego. Znana wada pojawiła się jednak wcześniej niż oczekiwano. Trzeba zaznaczyć, że nie było żadnych innych problemów.

Wręcz przeciwnie, dziennikarze byli zaskoczeni typową jakością wnętrza i stanem auta po demontażu. Pokonanie setek tysięcy kilometrów nie będzie dla niego żadnym problemem. 

6. Hyundai i30 kombi 1.6 CRDI (punkty ujemne: 5, ocena: 1)

Kolejny Koreańczyk w zestawieniu i kolejna miła niespodzianka. Hyundai z silnikiem typu Diesel zbliżył się do ideału. Punkty ujemne zostały nagromadzone przez słabą izolację podłogi, wadliwe połączenia Bluetooth, pękniętą żarówkę tablicy rejestracyjnej, stare mapy nawigacyjne i jasne reflektory.

RANKING NIEZAWODNOŚCI – MIEJSCA OD 5 DO 1

TOP 5 najnowszego rankingu niezawodności. Te samochody po 100 tys. km wyglądają jak nowe! [RANKING]