WRC Motorsport&Beyond

Najpotężniejszy Diesel w historii trafił na sprzedaż. Co za osiągi, co za liczby – spadniesz z krzesła!

audi-r18-diesel-na-sprzedaz-3

Niewiele jest samochodów Audi rywalizujących w Le Mans „na wolności”. Jest ku temu kilka dobrych powodów. Niemiecki producent ścigał się w kultowym wyścigu w latach 1999 – 2016, wygrywając aż 12 razy. Audi jest oczywiście bardzo dumne ze swoich maszyn, więc trzyma je zamknięte pod kluczem w swoich muzeach. Najpotężniejszy Diesel w historii trafił jednak teraz na sprzedaż. 

Zwycięskie Audi na sprzedaż

Samochody ścigające się w Le Mans posiadają nadal aktualną technologię hybrydową i prototypową, więc często wykorzystywane są w pokazach. Aby uruchomić te samochody, potrzebujesz także garażu pełnego ekspertów, opon za kilkanaście tysięcy złotych i toru wyścigowego. Auta z klasy LMP są bardzo skomplikowane, ale ten Diesel może być uruchomiony nieco łatwiej. A teraz może zostać nawet twoją własnością! 

Jeśli masz nieskończone ilości gotówki, które starasz się wydawać, mamy dla ciebie świetną propozycję. W Arts&Revs został wystawiony na aukcję prawdziwy fabryczny samochód Audi LMP1 z 2011 roku. To ostatni model pre-hybrydowy, który wygrał Le Mans. Pod maską skrywa potężny Diesel, który jest w pełni sprawny. W opisie aukcji możemy nawet przeczytać, że Audi z przyjemnością zapewni ci inżyniera, jeśli planujesz się nim ścigać. WOW! 

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

Potężny Diesel

Silnik typu Diesel generuje moc 532 KM, które mogą się wydawać nieco blade przy 1000-konnych hybrydach. Ale to właśnie R18 TDI wygrał Le Mans z pole position, wyprzedzając konkurencję w cuglach. 

Samochód, który trafił na sprzedaż, posiada nr podwozia 100 i nigdy się nie ścigał. Jest więc prawie nowy. Auto znajdowało się w rezerwie podczas wyścigów Intercontinental Le Mans Challenge, był używany tylko do testów i uzyskania homologacji. 

Choć w pewnym momencie samochód przybrał kolorystykę późniejszych hybryd, ostatecznie Audi Sport przywróciło malowanie, w którym Diesel wygrywał. 

Pytasz o cenę? To znaczy, że cię nie stać

Prywatni zawodnicy bardzo rzadko występują w samochodach prototypowych, a R18 TDI ma ogromną przewagę nad innymi samochodami LMP1 – ponieważ nie jest hybrydą. To nie tylko nieco ułatwia sprawę, ale oznacza też, że nie potrzebujesz nikogo przeszkolonego w obsłudze wysokich napięć, aby go uruchomić. 

Prawdopodobnie kosztuje obrzydliwie wysoką kwotę (możemy poznać ją dopiero po wysłaniu zapytania), ale z pewnością nie trzeba będzie martwić się o duże spadki wartości!