Niewiele jest samochodów Audi rywalizujących w Le Mans „na wolności”. Jest ku temu kilka dobrych powodów. Niemiecki producent ścigał się w kultowym wyścigu w latach 1999 – 2016, wygrywając aż 12 razy. Audi jest oczywiście bardzo dumne ze swoich maszyn, więc trzyma je zamknięte pod kluczem w swoich muzeach. Najpotężniejszy Diesel w historii trafił jednak teraz na sprzedaż.
Zwycięskie Audi na sprzedaż
Samochody ścigające się w Le Mans posiadają nadal aktualną technologię hybrydową i prototypową, więc często wykorzystywane są w pokazach. Aby uruchomić te samochody, potrzebujesz także garażu pełnego ekspertów, opon za kilkanaście tysięcy złotych i toru wyścigowego. Auta z klasy LMP są bardzo skomplikowane, ale ten Diesel może być uruchomiony nieco łatwiej. A teraz może zostać nawet twoją własnością!
Jeśli masz nieskończone ilości gotówki, które starasz się wydawać, mamy dla ciebie świetną propozycję. W Arts&Revs został wystawiony na aukcję prawdziwy fabryczny samochód Audi LMP1 z 2011 roku. To ostatni model pre-hybrydowy, który wygrał Le Mans. Pod maską skrywa potężny Diesel, który jest w pełni sprawny. W opisie aukcji możemy nawet przeczytać, że Audi z przyjemnością zapewni ci inżyniera, jeśli planujesz się nim ścigać. WOW!
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Potężny Diesel
Silnik typu Diesel generuje moc 532 KM, które mogą się wydawać nieco blade przy 1000-konnych hybrydach. Ale to właśnie R18 TDI wygrał Le Mans z pole position, wyprzedzając konkurencję w cuglach.
Samochód, który trafił na sprzedaż, posiada nr podwozia 100 i nigdy się nie ścigał. Jest więc prawie nowy. Auto znajdowało się w rezerwie podczas wyścigów Intercontinental Le Mans Challenge, był używany tylko do testów i uzyskania homologacji.
Choć w pewnym momencie samochód przybrał kolorystykę późniejszych hybryd, ostatecznie Audi Sport przywróciło malowanie, w którym Diesel wygrywał.
Pytasz o cenę? To znaczy, że cię nie stać
Prywatni zawodnicy bardzo rzadko występują w samochodach prototypowych, a R18 TDI ma ogromną przewagę nad innymi samochodami LMP1 – ponieważ nie jest hybrydą. To nie tylko nieco ułatwia sprawę, ale oznacza też, że nie potrzebujesz nikogo przeszkolonego w obsłudze wysokich napięć, aby go uruchomić.
Prawdopodobnie kosztuje obrzydliwie wysoką kwotę (możemy poznać ją dopiero po wysłaniu zapytania), ale z pewnością nie trzeba będzie martwić się o duże spadki wartości!