WRC Motorsport&Beyond

Nowy Volkswagen Golf GTI Clubsport demoluje niemiecką autobahnę. Ależ to się odpycha! [WIDEO]

volkswagen-golf-gti-clubsport

Volkswagen Golf GTI to świetny, wszechstronny hot hatch. Ma wszystkie potrzebne nowinki technologiczne, jest wygodny i szybki. Ale czy nie byłoby miło, gdyby miał około 300 KM? Nie ma problemu, trzeba tylko sięgnąć po wersję GTI Clubsport! Co ten samochód robi na niemieckiej autobahnie… 

Nowy Volkswagen daje radę

Być może słyszeliście już, że Volkswagen kończy produkcję Golfa na amerykański rynek. Klienci w USA dostaną jednak wersje GTI oraz R, natomiast Clubsport pozostanie w Europie. 

Gwiazdą tego testu przyspieszenia na kanale YouTube jest Volkswagen Gofl GTI Clubsport ósmej generacji. Samochód ma 300 KM pochodzące z 2-litrowego turbodoładowanego silnika. Test odbywa się na niemieckiej autostradzie, na której można maksymalnie wykorzystać osiągi samochodu.

Clubsport jest skupiony na byciu samochodem torowym, a nie samym tylko przyspieszeniu. Jest bardziej zwrotny, lepiej reaguje, a dzięki zwiększonej mocy może konkurować z takimi rywalami jak Honda Civic Type R, czy Renault Megane RS Trophy. 

Silnik i moc

Prawdopodobnie najbardziej interesuje was silnik. To wciąż wersja EA888 2.0 TSI. Turbo jest większe niż w normalnym GTI, a do tego dostaje większy intercooler i remap ECU. Istnieje również tryb jazdy Nurburgring, jeśli zdecydujesz się na amortyzatory adaptacyjne DCC, które i tak dostaje prawie każdy kupujący.

Poniższy test przyspieszenia przeprowadzony na zimowych oponach pokazuje, że GTI Clubsport jest w stanie osiągnąć 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Jest więc zauważalnie wolniejszy od Golfa R, ale ten ma napęd na cztery koła.