WRC Motorsport&Beyond

Mówcie co chcecie. Nowe BMW 530d to najlepiej wyglądające kombi! Ale Diesel pod maską jest jeszcze lepszy

bmw-530d-diesel-kombi

Wielu z nas było gotowych całkowicie spisać na straty BMW po prezentacji nowej Serii 3 i Serii 4. Przedni grill nie znalazł zbyt wielu fanów, a nawet najwierniejsi klienci bawarskiej marki ogłosili, że już nie kupią beemki nigdy więcej. Nie spisujcie jednak całej marki na straty! Pamiętacie poliftową Serię 5? Wygląda jeszcze lepiej w kombi, a ten diesel sprawia, że równie dobrze jeździ. 

Spieszmy się kochać BMW…

Nowa Seria 5 otrzymała co prawda nieco większego grilla, jednak nie jest on aż tak karykaturalny, jak w przypadku Serii 3, czy 4. Litera „e” nie jest już oznaką wstydu w nazwach BMW. 48-woltowy system hybrydowy plug-in nowego 530e zapewnia niezły wzrost wydajności.

Na poniższych zdjęciach widzimy jednak BMW 530d xDrive Touring z 2021 roku. Pod jego maską znajduje się 6-cylindrowy rzędowy Diesel. Co ciekawe, jednostka ta nie trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. W Europie możemy się jednak wciąż cieszyć wysokim momentem obrotowym i osiągami silnika wysokoprężnego. 

Samochód wygląda ostro jak diabli, co podkreśla mała bawarska linia w górnej części reflektorów.  Jeśli nie wiecie, szyba i pokrywa bagażnika otwierają się oddzielnie na wypadek, gdybyś nie chciał otworzyć całej klapy. Rozwiązanie wydaje się być oczywiste, jednak w wielu kombi go brakuje.

Dobry diesel pod maską

Nowa Seria 5 to ostry lifting modelu z 2017 roku, który pierwotnie został zaprojektowany pod nadzorem poprzedniego szefa projektantów BWM – Karima Habiba. Za obecne nozdrza i wielkiego grilla odpowiedzialny jest Adrian van Hooydonk.

Kiedy przyjdzie czas na całkowite przeprojektowanie Serii 5, czy ktoś może powiedzieć, że w pokoju socjalnym jest ciasto i piwo? Będziemy wdzięczni. 

Cyrk na kółkach! Hybrydy typu plug-in smrodzą bardziej niż benzyna, czy Diesel. Jak to możliwe? [RAPORT]