Mercedes ujawnił bardzo interesujące szczegóły dotyczące genezy stylistycznej bezemisyjnej, luksusowej limuzyny o zasięgu 700 kilometrów. Model EQS jest najbardziej aerodynamicznym produkcyjnym samochodem na świecie, ale… to wnętrze! Jesteśmy przekonani, że kontrowersyjna stylizacja kabiny znajdzie swoich fanów i przeciwników.
Mercedes znów zachwyca
Po pojawieniu się dwóch elektrycznych SUV-ów – EQC i EQA, nadszedł czas na kolejny flagowy model z zasilaniem akumulatorowym. Mercedes EQS ma oficjalnie zadebiutować w kwietniu 2021 roku, a my otrzymaliśmy kolejne informacje na temat elektrycznego samochodu.
To prawdziwa rewolucja pod względem projektu zewnętrznego. Mercedes EQS nie będzie miał znanych z wcześniejszych konstrukcji kształtów. Elektryczna platforma pozwoliła na zmiany, które będą miały znaczny wpływ na portfel kierowcy.
Choć EQS jest blisko spokrewniony z najnowszą generacją Klasy S, dzięki swojej specyficznej platformie, Mercedes mógł na nowo zaprojektować koncepcję luksusowego samochodu. Klasyczna, wydłużona maska, typowa dla samochodów o dużej pojemności, jest w EQS skrócona. Dzięki temu przy tej samej długości (5,2 m) ma więcej miejsca wewnątrz. Silnik elektryczny umieszczony jest bezpośrednio na osiach samochodu.
Więcej miejsca w środku
Próby znalezienia większej ilości miejsca wewnątrz są powodem, dla którego boczna sylwetka EQS składa się z pojedynczej łukowatej linii. Łączy przód z ogonem typu „fastback”, trochę jak w nadwoziu coupé. Podstawa słupka A została przesunięta do przodu, podczas gdy podstawa ostatniego słupka trafiła nieco dalej do tyłu.
To właśnie dzięki tym rozwiązaniem, a także zastosowaniu felg aluminiowych o specyficznej konstrukcji zmniejszającej tarcie, EQS może pochwalić się najlepszym współczynnikiem aerodynamiki. Wśród samochodów seryjnych współczynnik Cx na poziomie wynoszącym zaledwie 0,20 jest czymś niespotykanym.
Ogromny wyświetlacz
W niedzielę Mercedes pochwalił się także zdjęciami kabiny nowego elektrycznego Mercedesa. Elementem, który przykuwa największą uwagę, jest bez wątpienia system multimedialny MBUX Hypersceen o długości niemal 150 cm.
Jeśli chodzi o deskę rozdzielczą, do wyboru są dwie opcje, z których najbardziej imponującą jest Hyperscreen. Masywny zakrzywiony wyświetlacz ma szerokość 56 cali i rozciąga się niemal od kolumny do kolumny. Łączy on w sobie wyświetlacz kierowcy, centralny wyświetlacz OLED i wyświetlacz OLED dla pasażera z przodu.