WRC Motorsport&Beyond

Masz silnik typu Diesel? O tej technice hamowania nigdy nie słyszałeś. Przyda się szczególnie w zimie!

diesel-hamowanie-technika

Zima to szczególnie trudny okres dla kierowców posiadających silniki typu Diesel. Istnieje jednak szereg technik, które pozwolą nam na bardziej skuteczną i bardziej bezpieczną jazdę. Jedną z nich jest tzw. „Limo stop”, o którym zapewne nigdy wcześniej nie słyszałeś. 

Ta technika hamowania przyda się szczególnie w zimie

KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!

Filmy zespołu O’Neil zawierają mnóstwo wyczynowych technik rajdowych, takich jak hamowanie lewą nogą, czy skandynawski flik. Masz silnik typu Diesel lub benzynę i chcesz być jeszcze lepszym kierowcą? Zapraszamy na najnowszy klip, w którym nauczymy się wykonywać „limo stop”. O co w tym wszystkim chodzi?

Najbardziej podstawową zasadą, jak można się domyślić, jest nauczenie się jak zatrzymać nasz samochód w bardzo płynny i bezpieczny sposób. Dokładnie tak, jak zrobiłby to kierowca limuzyny. Krótko mówiąc, zamiast utrzymywać stałe ciśnienie hamowania aż do zatrzymania, znacznie wygodniej jest zwolnić hamulec tuż przed zatrzymaniem się. 

Jest to nie tylko bardzo ważna umiejętność do nauczenia się. Prawdopodobnie część z was robiła to bezwiednie, co oznacza, że większość entuzjastów benzyny czy silników typu Diesel może nazwać siebie kierowcami rajdowymi. Zanim jednak dasz się zbytnio ponieść emocjom, limo stop jest ważnym krokiem w kierunku bardziej zaawansowanych technik rajdowych, takich jak hamowanie w zakręcie. 

Benzyna i Diesel – lubią to

Jednakże, nawet na publicznych drogach, ten manewr można wykonać po to, aby sprawdzić jaka jest przyczepność. To przydatne jeśli musisz zatrzymać się awaryjnie – szczególnie w warunkach zimowych. Zamiast płynnego hamowania, raz na jakiś czas można zahamować bardziej agresywnie, aby zobaczyć kiedy koła zaczną się blokować, lub kiedy załączy się system ABS. 

Po znalezieniu progu przyczepności limo stop staje się użytecznym przejściem do hamowania w zakręcie. Różnica między nimi polega na luzowaniu hamulców po rozpoczęciu wjeżdżania w zakręt. Niektórym może wydawać się to nieco zawiłe, ale hamowanie w zakręcie jest jedną z najpowszechniejszych technik w wyścigach – nawet podczas jazdy po suchej, twardej nawierzchni. 

KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!

Jazda na śniegu samochodem jest jednak bardzo delikatna. Brak tarcia i ostre zmiany kierunku oznaczają, że można bawić się swoim samochodem w ten sposób ładnych parę godzin. Jeśli naprawdę będziesz tego chciał. Niezależnie od tego, fajnie jest sprawić, że jest się nie tylko lepszym, ale i bardziej bezpiecznym kierowcą.