WRC Motorsport&Beyond

Tankowanie benzyny czy Diesla nie będzie się opłacać! Rewolucja jest już w drodze

diesel benzyna tankowanie

Tankowanie benzyny czy paliwa typu Diesel wydaje się być najłatwiejszą czynnością na świecie. Producentom zależy jednak, aby zachęcić klientów do samochodów elektrycznych. To nie pierwszy raz, kiedy słyszymy o autonomicznych robotach ładujących. Volkswagen zaprezentował swoje podejście do tych droidów mniej więcej rok temu, a teraz rozpocznie testy. 

Diesel? Benzyna? A może jednak elektryk?

Wszyscy znamy argument przeciwko elektrykom. Długie, męczące ładowanie. A co, gdyby robił to za ans autonomiczny robot? Czy dalej będziesz chciał brudzić się śmierdzącym paliwem typu Diesel? Zadaniem robota ładującego Volkswagena będzie oferowanie w pełni autonomicznego ładowania pojazdów elektrycznych na parkingach, takich jak garaże podziemne. 

Thomas Schmall, VW: Wszechobecna infrastruktura do ładowania jest i pozostaje kluczowym czynnikiem sukcesu mobilności elektrycznej. Nasz robot ładujący to tylko jedno z kilku podejść. Ale niewątpliwie jest jednym z najbardziej wizjonerskich.

Robot może być zasilany za pomocą aplikacji lub komunikacji Car-to-X i będzie samodzielnie kierował się w stronę pojazdu. Cały proces będzie przebiegał całkowicie bez udziału człowieka. Wyobrażacie sobie taki numer z paliwem typu Diesel lub benzyną?

Szybciej i lepiej

Droid będzie miał także podłączony przenośny magazyn energii, aby móc jednocześnie ładować kilka pojazdów. Po zakończeniu ładowania, przekieruje mobilny magazyn energii do centralnej stacji ładowania. 

Thomas Schmall, VW: – Stworzenie wydajnej infrastruktury ładowania na przyszłość jest głównym zadaniem, które stanowi wyzwanie dla całego sektora. Opracowujemy rozwiązania, które pomogą uniknąć kosztownych samodzielnych działań. Mobilny robot ładujący i nasza elastyczna stacja szybkiego ładowania to tylko dwa z tych rozwiązań.

KIEROWCO! TO NAJLEPSZY MOMENT NA ZAKUP OPON! SPRAWDŹ PROMOCJE

Podczas gdy mobilny robot ładujący właśnie wkracza w fazę testu prototypów, Volkswagen na początku przyszłego roku uruchomi elastyczny system szybkiego ładowania.