WRC Motorsport&Beyond

Kierowco! Masz taki lakier na swoim samochodzie? Absolutnie nie myj go na myjni samochodowej!

mycie samochodu

Foto autosuccessonline.

Zima to okres, w którym nasze samochody są szczególnie narażone na brud, osadzającą się sól, czy błoto pośniegowe. Gdy tylko temperatura osiągnie poziom w okolicach zera, wielu kierowców postanowi przepłukać swoje samochody. Myjnia samochodowa jest jednak miejscem, w którym nie możesz umyć swojego samochodu, jeśli masz tego typu lakier. 

Myjnia samochodowa nie dla tego lakieru

Co raz bardziej popularne wśród kierowców są folie w matowym wykończeniu. Okłady takie jak ten są inteligentne, ponieważ ciepło aktywu właściwości, które eliminują zadrapania i ślady zawirowań. Myjnia samochodowa nie jest jednak odpowiednim miejscem dla wykończonych matem samochodów. 

Matowe wykończenia wymagają specjalistycznych produktów i staranności, aby po krótkim czasie nie wyglądały na zużyte i zniszczone. Przykładowo, matowe wykończenie i wosk samochodowy nie współpracują ze sobą najlepiej. Podobnie jak myjnia samochodowa. 

Nie jest jednak tak, jak wielu twierdzi. Matowe wykończenie można zmoczyć, a jakiekolwiek zabrudzenia nie są powodem do paniki. Tego typu folie są bardzo wytrzymałe i brud nie „zjada” ich jak kwas. Należy jednak o nie dbać i czyścić kiedy tylko możesz, aby uniknąć trwałych uszkodzeń. 

KIEROWCO! ODBIERZ BON NA 120 PLN DO WYDANIA NA STACJACH BENZYNOWYCH

Czym różni się lakier matowy od błyszczącego?

Prace lakiernicze na poziomie fabryki zazwyczaj obejmują podkład, kilka warstw koloru i lakier bezbarwny. Ten ostatni element jest tym, co odróżnia zwykłe błyszczące wykończenie od matowego. Dzięki błyszczącemu wykończeniu bezbarwny lakier wypełnia wszelkie niedoskonałości, tworząc gładką powierzchnię. Tego typu wykończenie jest następnie polerowane i woskowane, aby odbijać światło i tworzyć wizualną głębię. 

Matowy lakier bezbarwny celowo pozostaje niedoskonały, a jego tekstura raczej rozprasza niż odbija światło. Lakier bezbarwny zawiera również środki matujące, które powodują zamglenie warstw. Co ciekawe, do uzyskania matowego wykończenia można użyć dowolnego koloru, bowiem sztuczka tkwi w przezroczystej powłoce, a nie kolorowych warstwach. 

Dbaj o lakier

Myjnia samochodowa to jednak najgorsze miejsce dla tego typu lakieru. W mydle znajdują się silikony dodające lekkiego połysku, który nie jest tym, co chcesz znaleźć na swoim matowym lakierze. Alternatywą dla wosku jest specjalny uszczelniacz oraz matowe płyny do mycia. To tak, jakby twój samochód miał wrażliwą skórę i potrzebował drogich mydeł i kremów, aby zapobiec swędzącej wysypce. 

KIEROWCO! ODBIERZ BON NA 120 PLN DO WYDANIA NA STACJACH BENZYNOWYCH

Nie zapomnij też mieć pod ręką ściereczki z mikrofibry, ponieważ coś bardziej szorstkiego może zepsuć wygląd twojego samochodu. Umyj go, spłucz, pieść i powtórz.