Kia ujawniła szczegóły dotyczące technologii monitorowania martwego pola (BVM), która pojawi się w najnowszym Sorento. System ten opisywany jest przez koreańską markę jako druga para oczu dla kierowców.
BVM znacząco zwiększa bezpieczeństwo pasażerów Sorento i innych użytkowników dróg. Technologia całkowicie eliminuje problem martwego pola po lewej i prawej stronie kierowcy. Sorento 2021 będzie pierwszym w Europie pojazdem Kia oferującym tę zaawansowaną funkcję wspomagania jazdy.
To tylko jedna z wielu funkcji udostępnionych w nowym, cyfrowym zestawie wskaźników „Supervision”. Charakteryzuje się on m. in. bardzo wysoką rozdzielczością w postaci 1920 x 720 pikseli.
System jest powiązany z kierunkowskazami samochodu, poprawiając widoczność jeszcze przed zmianą pasa czy manewrem skrętu. Wszystko odbywa się poprzez wyświetlanie obrazu wideo o wysokiej rozdzielczości po lewej lub prawej stronie zestawu wskaźników.
Jeśli w martwym polu znajduje się inny pojazd, wideo pokazujące nieszczęsne miejsce zastępuje na krótką chwilę wyświetlacz prędkościomierza lub obrotomierza. W modelach Sorento Hybrid będzie zastępował wskaźnik układu hybrydowego.
Obraz pochodzi z dwóch szerokokątnych kamer o wysokiej rozdzielczości. Każda z nich została ukryta w obudowie lusterka bocznego z każdej strony samochodu. Według Kia kamery zapewniają szerszy kąt widzenia niż tradycyjne lusterka, zapewniając kierowcom lepszy widok na drugi pojazd.
W Europie technologia Kia BVM będzie oferowana w Sorento jako część pakietu, który obejmuje także monitor widoku przestrzennego i asystenta unikania kolizji przy parkowaniu. Pakiet zawiera także system audi Bose Performance Series. Samochód pojawi się na Starym Kontynencie w 2021 roku.