WRC Motorsport&Beyond

Już jest! Nowa Dacia Duster 2021 po faceliftingu. Najtańszy SUV jeszcze lepszy, jest kilka niespodzianek [DUŻO ZDJĘĆ]

nowa-dacia-duster-2021-2

Dacia Duster otrzymała delikatny facelifing, aby dostosować jej wygląd i technologię do nowego rodzeństwa Sandero. Popularny SUV jest mniej więcej w połowie swojego „żywota”, więc to idealny moment na odświeżenie. Rumuński producent przygotował kilka niespodzianek. 

Nowa, odświeżona Dacia Duster

Dacia Duster otrzymała nowe przednie reflektory w kształcie litery Y oraz chromowany grill. To dwie najważniejsze cechy wyróżniające nowego SUV-a od obecnego samochodu. Co ciekawe, rumuński producent po raz pierwszy zastosował bardziej wydajne przednie kierunkowskazy w technologii LED. 

Felgi zostały zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki i występują w rozmiarach 15” i 16”. To w połączeniu ze spojlerami, nowymi łożyskami kół, oponami i bardziej wydajnymi światłami, pozwoli obniżyć emisję CO2 o 5,8 g/km w Dusterze z napędem na cztery koła. 

Zmiany obejmują także wnętrze, które zostało zaprojektowane… przy udziale klientów marki Dacia. Znajdziemy tu nowe materiały, a także przeprojektowaną konsolę środkową ze schowkiem o pojemności 1,1 litra. W standardzie znajdziemy też 8-calowy ekran dotykowy i integrację ze smartfonem. 

Najtańszy SUV jeszcze lepszy

Julien Ferry, dyrektor programowy linii Dacia Duster, powiedział dla portalu Autocar, że kluczowe było utrzymanie receptury Dustera. Ale pojawiły się subtelne zmiany, aby zapewnić jego ciągłą atrakcyjność. 

– Otrzymaliśmy bardzo dobre opinie. Chcieliśmy jednak go ulepszyć, nadać mu nieco więcej świeżości. Ulepszyliśmy drobiazgi, na które klienci są bardzo wrażliwi, jak system mulitimedialny z większym ekranem. Chcieliśmy również poprawić łatwość użytkowania. Dlatego umieściliśmy nową konsolę środkową między przednimi siedzeniami, kilka portów USB, a także staraliśmy się poprawić efektywność energetyczną poprzez zmniejszenie emisji CO2 i zużycia paliwa. 

Zmian pod maską jest mniej, ale nie można przejść obok nich obojętnie. Najwyższej klasy silnik benzynowy TCe 150 jest połączony z nową 6-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Samochód napędzany dwoma rodzajami paliwa zyskał o 50% większy zbiornik LPG. Zamówienia na nowego Duster będzie można składać od lata tego roku.