WRC Motorsport&Beyond

Inteligentne stacje benzynowe już w 2022 roku. Wszystko fajnie, tylko… nie będą sprzedawały paliwa!

diesel paliwo tankowanie

Inteligentne stacje benzynowe mają zacząć pojawiać się już od 2022 roku. Firma naftowa Shell jest głównym graczem w dziedzinie elektryfikacji, a w ostatnim wywiadzie dyrektor firmy Huibert Vigeveno wyjawił jeszcze bardziej ambitne plany. Nie chodzi jednak wcale o paliwo. 

Zobacz na GeekBlog.pl: Projektor The Premiere i telewizor The Terrace od Samsunga

Paliwo? Jakie paliwo!

Shell chce zbudować do 2030 roku 2,5 miliona stacji ładowania. Dla firmy samochód elektryczny jest „fundamentalny”, a tradycyjne paliwo schodzi na dalszy plan. Dyrektor Shella powiedział, że samochody akumulatorowe są i zawsze będą w centrum polityki firmy i walki z CO2. 

– Biorąc pod uwagę możliwości oferowane przez sektor mobilności w zakresie dekarbonizacji, pojazdy elektryczne mają do odegrania kluczową rolę – w związku z tym firma nadal będzie rozbudowywać swoją sieć punktów. 

Obecna liczba stacji ładowania Shell na całym świecie wynosi ok. 60 000 i ta liczba nie wydaje się zadowalać anglo-holenderskiego giganta. Dwa miesiące temu firma ogłosiła, że zamierza osiągnąć pół miliona stacji ładowania do 2025 roku. 

Poprzeczka jeszcze wyżej

Wczoraj szef firmy postawił poprzeczkę jeszcze wyżej: – W 2030 roku będzie ich 2,5 miliona. Ale ostateczny cel jest jeszcze ambitniejszy. Chodzi bowiem o osiągnięcie zerowej emisji do połowy wieku. Paliwo odejdzie więc wtedy w absolutną niepamięć. 

Firma, zdaniem jej szefa, jest na dobrej drodze: – Dwa lata temu zainstalowaliśmy w Singapurze naszą pierwszą stację ładowania samochodów elektrycznych. Obecnie stacje są obecne w 1/3 naszej sieci. 

W Singapurze, Urząd Rynku Energii przyznał firmie grant badawczy firmie Eigen Energy. Dotacja pomoże w zbudowaniu pierwszej inteligentnej stacji benzynowej już w 2022 roku. Biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, nie spodziewamy się, aby paliwo było na niej w ogóle dostępne. 

A w Europie?

Rok temu Shell podwoił liczbę sowich punktów szybkiego ładowania w Niemczech, rozpoczął także współpracę we Włoszech. Jest także liderem w zakresie ładowania w Wielkiej Brytanii. 

Ale liczba stacji ładowania nie jest wystarczająca dla szefa marki Shell. – Ja też mam samochód elektryczny i ładowanie go w domu zajmuje mi wiele godzin. Jako samochód do podróży, ładowanie powinno zająć od 10 do 20 minut.