WRC Motorsport&Beyond

Widziałeś tę kontrowersyjną reklamę BMW? Okazuje się, że to jedna wielka ściema!

bwm

Greenpeace dobiera się do niemieckiej marki BMW, która wprowadzała opinię publiczną w błąd. Pamiętacie głośną reklamę Grety Thunberg, mówiącą o tym, że BMW jest najlepszą marką samochodów na świecie pod względem klimatu? Wszystko wskazuje na to, że była to jedna wielka ściema. 

Ich Diesel wcale nie taki czysty?

Ekolodzy zgłosili „beemkę” do Szwedzkiej Agencji Konsumenckiej w związku z głośną reklamą Grety Thunberg. Okazuje się, że w badaniu oceniono tylko siedmiu producentów… Oznacza to, że BMW nie mogło określić się jako „najlepsza marka na świecie pod względem klimatu”. 

– Poprosiliśmy BMW o dowody, ale ich nie otrzymaliśmy – powiedział Gustav Martner z Greenpeace Norden. 

KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!

6 grudnia Greta Thunberg przejęła na jeden dzień stanowisko redaktora naczelnego Dagens Nyheter. Gazeta tego dnia w głównej mierze poświęcona była faktom dotyczącym kryzysu klimatycznego. 

Jedna z reklam umieszczona w gazecie odbiła się jednak szerokim echem. Producent samochodów BMW przerobił znane na całym świecie plakaty Grety Thunberg i zmienił ich tekst na: – Najlepsza marka samochodów na świecie dla klimatu. 

Greta Thunberg zaakceptowała reklamę

Do tej pory Szwedzka Agencja Konsumecka otrzymała 25 zgłoszeń dotyczących reklamy beemki. Jednym ze skarżących jest Greenpeace Sweden. W swoim raporcie przeciwko BMW Greenpeace stwierdza, że przeanalizował ankietę i nie wszystkie marki zostały uwzględnione w badaniu Dow Jones. 

Greta Thunberg pod ścianą! Szwedzka aktywistka nagle zaczęła popierać… Diesla. Wzięła za to pieniądze?!

Uwzględniono tylko dwie z dziesięciu najlepiej sprzedających się marek samochodów w Szwecji. Nie ma w nim także Tesli, która postrzegana jest jako producent najmniej szkodliwy dla klimatu. Greenpeace twierdzi w swoim raporcie, że „reklama jest wysoce myląca”. Twierdzą, że zgłosili firmę także do rzecznika ds. reklam.

BMW w opałach

– Podstawową zasadą jest to, że reklama nie powinna wprowadzać w błąd. Poprosiliśmy niemiecką markę o dowody i materiały źródłowe, bo nie chcemy robić nikomu problemów, jeśli ma po swojej stronie rzeczowe fakty. Zamiast tego BMW powiedziało, że mamy sami sobie zbadać całą sprawę. Dowiedzieliśmy się, że w ankiecie uwzględniono tylko siedmiu producentów samochodów – powiedział Gustav Martner z Greenpeace Norden. 

Wszystko wskazuje na to, że siedem firm objętych ankietą Dow Jones to Honda, Hyundai, Mazda, BMW, GM, Peugeot i Mahindra. 

KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!