WRC Motorsport&Beyond

Dosłownie wgniata w fotel! Zobacz, jak od 0 do 100 km/h przyspiesza nowy Volkswagen Golf R [WIDEO]

2022-volkswagen-golf-r-hits-62-mph-in-44s-shows-impressive-acceleration-153241_1

To pierwszy prawdziwy test przyspieszenia z zupełnie nowym Golfem R! Jak poradził sobie sportowy Volkswagen? Co tu dużo mówić… Od samego patrzenia dosłownie wgniata w fotel. Hot hatch ma imponujące przyspieszenie od 0 do 100 km/h, ale to nie wszystko…

Zaskakująco szybki Volkswagen Golf R

Volkswagen Golf R to samochód, którego nie trzeba przedstawiać. To właściwie pionier w tym segmencie jeśli chodzi o napęd na wszystkie koła. Można powiedzieć, że Subaru i Mitsubishi zrobiły to pierwsze, ale Niemcy też lubią łączyć technologię z wnętrzami premium. To uczyniło Golfa R prawdziwym królem hot hatchy. 

Nie jest jednak lekko – Volkswagen ma sporą konkurencję. Wśród nich znajdziemy m. in. Audi S3, BMW M135i, Mercedesa-AMG A35. Co więcej, siostrzana marka Cupra tworzy fascynujące Leony i Formentora. 

Na papierze Volkswagen Golf R nie świeci szczególnie jasno. Jego 2-litrowy silnik z turbosprężarką generuje 320 KM, czyli niewiele więcej niż poprzedni model. Jednak ten niezależny test na YouTube pokazuje szybkie tempo, który może go nawet uczynić liderem segmentu. Samochód z fabryki wyjeżdża na sportowych oponach Michelin Pilot Sport Cup 2.

Od 0 do 100 km/h w…

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w teście zostało zmierzone na poziomie 4,4 sekundy. Taki wynik na wilgotnej nawierzchni, na zimowych oponach, robi wrażenie. Z pewnością w idealnych warunkach udałoby się go jeszcze poprawić. 

KIEROWCO! SPÓŹNIŁEŚ SIĘ Z WYMIANĄ OPON? SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY!

Prawda stojąca za hot hatchami z napędem na wszystkie koła polega na tym, że korzystają one z launch control. Jeśli nie skorzystasz z dodatkowej mocy, start Golfa R prawdopodobnie nie będzie tak imponujący. 

Volkswagen opracował zresztą zupełnie nową konfigurację, która jest obecna w tym samochodzie i w Tiguanie R. Może ona przesłać więcej niż zwykłe 50% dostępnego momentu obrotowego na tylną oś. Nawet pojawił się tryb drift. Tego rodzaju funkcja może być całkiem fajna w niemieckim hot hatchu.