WRC Motorsport&Beyond

Ile pali Dacia Sandero Stepway z fabryczną instalacją LPG? Wcale nie będzie ci do śmiechu

dacia-sandero-logan-2020

fot. Dacia

Dacia Sandero Stepway weszła na rynek z bardzo dużym hukiem. Trzecia generacja ewoluowała w każdym aspekcie, od dynamiki jazdy po technologię pokładową. W połączeniu z fabryczną instalacją LPG nie da się obecnie znaleźć tańszej i lepszej alternatywy. 

Dacia z fabrycznym LPG

Dacia oferuje niezbędne, ale wystarczające wyposażenie, przestrzeń na pokładzie, dwa rodzaje nadwozia i dwa różne źródła zasilania – benzyna lub LPG. W ciągu ponad 10 lat Dacia Sandero była w stanie wytworzyć własną przestrzeń na rynku. Tak z wymienionych wyżej powodów, jak i ze względu na bezkonkurencyjną cenę. 

Pod koniec 2020 roku pojawiła się trzecia generacja, która w porównaniu z przeszłością pod wieloma względami jest dużym krokiem naprzód. 

Ceny samochodów są coraz wyższe, ale Dacia Sandero nawet po 10 latach jest punktem odniesienia wśród niskobudżetowych samochodów. Wraz z nową generacją samochód ewoluował w każdym aspekcie. Od projektu, po technologię, od dynamiki jazdy po bezpieczeństwo. 

Najnowsza platforma od Renault Clio i Captur

Dacia Sandero jest konkretna, racjonalna i nie ma kompromisów. Oczywiście, na niektóre szczegóły trzeba przymknąć oko, ale różnica w porównaniu z dwukrotnie droższymi samochodami, nie jest wcale aż tak duża. 

Samochód jest blisko spokrewniony z Renault Clio, ale zgodnie z tradycją zawsze był o krok za francuskim samochodem. Dacia przejmowała platformę i gamę silników, ale zawsze z poprzednich pokoleń. Tym razem jednak Sandero otrzymało najnowszą platformę CMF-B z Clio i Captura. 

Pozwoliło to osiągnąć znacznie lepszą dynamikę jazdy. Stepway ma zawieszenie z większym skokiem i większy prześwit. Zawieszenie radzi sobie bardzo dobrze. 

Silnik daje radę

Benzynowy silnik z fabrycznym LPG oferuje 100 KM, ma 1 litr pojemności i ma wsparcie turbosprężarki. Dzięki temu w mieście będziemy mieli możliwość dynamicznego startu w każdej sytuacji. Jasne, silnik nie jest idealnie wyważony, ma trochę wibracji i jest nieco szorstki w górnych granicach obrotomierza. 

Ma nawet tryb jazdy „ECO”, który sprawi że reakcja przepustnicy będzie bardziej stłumiona. W cyklu mieszanym silnik z instalacją LPG spali nawet podczas nieco bardziej dynamicznej jazdy maksymalnie 8,3 l/100 km, natomiast „czysta” benzyna będzie potrzebowała około 6,6 litra paliwa. 

To wszystko sprawia, że Dacia Sandero Stepway z instalacją LPG jest bodaj jednym z najlepszych wyborów, jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny. To już nie ta sama Dacia, z której mogliśmy śmiać się godzinami. Ten samochód jest naprawdę dobry!