Euro NCAP opublikowało najnowsze oceny bezpieczeństwa. Jednym z testowanych samochodów była najnowsza Dacia Sandero Stepway, a także elektryczny duet Volkswagen ID.4 i Skoda Enyaq. Uwagę przykuwa jednak rumuński hatchback, który wypadł w tym teście po prostu fatalnie.
Dacia wypadła w teście bardzo słabo
Podwyższony hatchback, Dacia Sandero Stepway, otrzymał ogólną 2-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa. Poszczególne oceny rozbiły się na 70% za osobę dorosłą i 72% za ochronę dzieci.
W kategoriach „pieszy” i „asystent bezpieczeństwa” Dacia straciła najwięcej punktów, bo dostała odpowiednio 41 i 42 procent. A gdyby samochód był oceniany tylko za ochronę przed zderzeniem, prawdopodobnie byłby „czterogwiazdkowym pojazdem”, jak twierdzi Euro NCAP.
Bezpieczeństwo poszło naprzód, a największe postępy poczyniono obecnie dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii, aby zapobiegać wypadkom.
Euro NCAP: – Najwyraźniej Dacia znalazła swój rynek i się go trzyma, ale dwugwiazdkowa ocena wskazuje na niewielkie ambicje, nawet w przypadku taniego produktu. Ich decyzja o rezygnacji z oferowania kamery jest wyraźnie niezgodna z rynkiem i rozczarowująca. Ponieważ Dacia zdaje sobie sprawę, że jej samochody wkrótce będą musiały spełniać nowe ogólne przepisy bezpieczeństwa.
Skoda i Volkswagen dużo lepiej
Dacia Sandero z 2021 roku wraz ze swoim odpowiednikiem w wersji sedan, a więc Loganem, otrzymały po rozczarowujące dwie gwiazdki, zupełnie inaczej sprawa wygląda dla Skody i Volkswagena.
Enyaq iV i ID.4 dostały maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Agencja pochwaliła solidne konstrukcje, które chronią pasażerów, uzyskując ponad 90% za osobę dorosłą i 89% za ochronę dzieci.
Euro NCAP: – Z drugiej strony Skoda i Volkswagen pokazują, co można osiągnąć. Brawa dla nich, za oferowanie swoim klientom najwyższego poziomu bezpieczeństwa.