Czy można dobrze bawić się podstawowym modelem samochodu? Nawet jeśli pod jego maską jest 3-cylindrowy malutki silniczek? Oczywiście, bardziej ekscytujące jest oglądanie supersamochodów osiągających prędkości rzędu 400 km/h, ale co z samochodami wolnymi? One też mają swoją prędkość maksymalną, a my wszyscy możemy się bardziej z nimi utożsamiać. Dlatego też musisz zobaczyć, jak BMW Serii 1 porusza się po niemieckiej autostradzie.
BMW rozciąga mięśnie na autobahnie
BMW 118i F40 na autostradzie nie jest demonem prędkości. Moc pochodzi z 3-cylindrowego silnika o pojemności 1,5 litra, który można znaleźć w wielu produktach Mini, czy BMW z niższym wyposażeniem.
Malutki silnik wytwarza całkiem przyzwoitą moc 140 KM i dysponuje momentem obrotowym w wysokości 200 Nm. Hatchback jest stosunkowo lekki (1290 kg), więc przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund. Maksymalna prędkość podawana przez producenta wynosi 213 km/h.
Jazda dowolnym samochodem z prędkością ponad 160 km/h może być emocjonująca, a to można osiągnąć nawet w podstawowym modelu BMW. Nawet w warunkach dalekich od idealnych, BMW 118i bez żadnych problemów osiągnęło swoją maksymalną prędkość.
Porsche zaskoczyło
Wszystko wyglądało całkiem imponująco do czasu, gdy kierowca nie dogonił Porsche Caynne. Kiedy próbował przyspieszyć kontynuując swoją jazdę lewym pasem, Porsche odjechało z łatwością. To przypomina nam, jak szybkie samochody wypadają w porównaniu z bardziej wolnymi odpowiednikami.
Na autostradzie nie ma jednak ani wygranych ani przegranych. Każdy samochód, który jest w stanie osiągnąć swoją prędkość maksymalną jest wygranym. Widzieliśmy wiele supersamochodów osiągających maksymalną prędkość, ale zobaczyć auto, na które cię stać, to inny rodzaj ekscytacji.