WRC Motorsport&Beyond

To Audi RS Q8 nie spełnia żadnych europejskich norm. Dźwięk silnika V8 bez DPF powoduje gęsią skórkę

Audi RS Q8 DPF

Przepisy dotyczące emisji spalin w Europie są coraz bardziej surowe, więc producenci nie mają wyjścia, jak dostosować się, instalując filtry cząstek stałych DPF. Dzięki nim samochody dostosowane są do bardziej rygorystycznych przepisów. A co się stanie, jeśli ominiemy przepisy unijne?

Jest złowrogo

W jaki sposób ten sam pojazd może zapewnić dwie różne ścieżki dźwiękowe? To proste – wszystko zależy od miejsca sprzedaży danego samochodu. 

Niektórzy producenci samochodów oferują opcjonalne układy wydechowe do swoich najbardziej wyczynowych samochodów. Jednak w przypadku Audi RS Q8 nawet najbardziej ekstremalna wersja europejska w niczym nie przypomina tej, którą prezentujemy na filmie poniżej. 

Full opcja

Wersja europejska ma znacznie stonowany hałas w porównaniu z samochodami sprzedawanymi na Bliskim Wschodzie, czy w Ameryce Północnej. To konkretne Audi porusza się po ulicach Doha w Katarze, a groźny wydech niesamowicie podkreśla osiągi 4-litrowego V8. 

To Audi jest najwyższą wersją z każdym możliwym polem na liście opcji. Ma ceramiczne hamulce, opcjonalny pakiet z włókna węglowego, a także farbę Orca Black Metallic. 

W Europie nie mamy szans nacieszyć się takim dźwiękiem wydechu sportowego SUV-a, jednakże… Bez filtrów cząstek stałych Audi RS Q8 prawdopodobnie w ogóle nie pojawiłoby się na Starym Kontynencie.