Według prezydenta FIA taki obraz kolejnych generacji najbardziej zaawansowanych rajdowych samochodów świata jest bardzo realny. Czy to aby na pewno dobry kierunek?
Po Rajdzie Korsyki Jean Todt powiedział, że nowe przepisy techniczne WRC, które będą obowiązywać od 2020 roku, powinny wymusić od producentów stosowanie hybrydowych napędów.
Todt wypowiedział się następująco: Świat robi postępy i musimy o tym pamiętać. Nie ma sensu stosowanie systemu akumulatorów, które pozwoliłyby na pokonanie rajdu o długości 200 kilometrów. Może wodór otworzy przed nami kolejne możliwości. Dla mnie sporty motorowe to nie tylko widowisko, to także laboratorium.
Do świata rallycrossu (WRX) z powodzeniem weszły samochody z napędem elektrycznym. Od 2020 roku w tych mistrzostwach będą już walczyć wyłącznie bez emisyjne pojazdy. Czy jednak obecny etap rozwoju samochodów elektrycznych pozwoli na wyprodukowanie aut rajdowych, które poradzą sobie na długich rajdowych trasach? Dużo osób w to powątpiewa.
Szef Hyundai Motorsport również skomentował kwestię regulaminów: Obecne regulaminy są najlepsze, jakie widzieliśmy. Musimy upewnić się, że nowe nie podniosą kosztów.
Pozostaje zatem mieć nadzieję, że producenci mimo wszystko będą woleli pozostać przy sprawdzonych, benzynowych jednostkach!
Tagi: WRC, Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata, hybrydy,