WRC Motorsport&Beyond

Honda Civic Type R 2020 bez tajemnic. Poznaliśmy wprowadzone zmiany

Na ten lifting Hondy Civic Type R czekało wiele osób. Natomiast jeśli liczyliście na spektakularne zmiany śrubujące osiągi japońskiej wiertarki, to nie mamy dobrych wieści. Co zatem poprawili inżynierzy z kraju samurajów?

Hondę Civic Type R w odświeżonej wersji zaprezentowano na Tokyo Auto Salon. Zmiany są widoczne zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz samochodu. Inżynierzy wprowadzili także niewielkie, ale jednak istotne modyfikacje mechaniczne.

Praktyczne poprawki

Ulepszenia objęły między innymi przednie zawieszenie. Wprowadzone zmiany mają poprawić i tak już świetne prowadzenie, ale także zapewnić większy komfort podróżowania. Japończycy zdecydowali się na zastosowanie sztywniejszych tulei, które mają odpowiadać za lepszą przyczepność.

Zagraniczne portale donoszą, że zdecydowano się także na montaż innych zacisków oraz klocków hamulcowych. Po tych modyfikacjach samochód ma łatwiej wyhamowywać z dużych prędkości, o które przecież na drogach torach przecież nie trudno.

Z punktu widzenia kierowcy rajdowego przyznaję, że choć kosmetyczną to bardzo fajną zmianą jest skrócenie skoku zmiany biegów. Jeśli lubicie wyskoczyć swoją maszyną na tor, to szybko docenicie tę poprawkę. Dla tych, którzy zwracają bardziej uwagę na wygląd, zastosowano nową gałkę zmiany biegów. Trudno powiedzieć, czy wpływa ona jakkolwiek na wygodę obsługi lewarka.

Powiększeniu uległa przednia osłona chłodnicy, dzięki której silnik ma lepsze chłodzenie. Nie wpłynęło to jednak nijak na osiągi motoru. Do dyspozycji kierowcy pozostaje nadal 2-litrowa jednostka Vtec Turbo generująca 320 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Pozostając jeszcze na chwilę przy zmianach wizualnych warto zwrócić uwagę na nowy lakier o nazwie Boost Blue. Mogą się nim cieszyć wyłącznie posiadacze Type R’a (i tak wybrałbym czerwony).

Bezpieczeństwo

W odświeżonym wnętrzu Civic Type R szybko rzuci się nam w oczy nowa kierownica obszyta Alcantarą. Znajdziemy na niej funkcję Sound Control, dzięki której nasza Honda będzie mieć różny dźwięk, w zależności od wybranego trybu jazdy (Comfort, Sport i + R).

Honda zapewnia, że dopracowała również systemy bezpieczeństwa, ale nie zdradza jednak za wiele szczegółów. Wiadomo, że samochód ostrzega o zjechaniu z pasa ruchu, posiada aktywny tempomat, czy system uniknięcia kolizji z automatycznym hamowaniem.

Więcej informacji mamy poznać bliżej premiery nowej Hondy Civic Type R, której spodziewamy się jeszcze w tym roku. Przypuszczamy także, że cena samochodu również powędruje w górę.

Tak będzie wyglądała nowa Skoda Octavia RS. Petarda! Aż ślinka cieknie [ZDJĘCIA]