WRC Motorsport&Beyond

Ekspresówka S8 zyskała kolejne kilometry

Kierowcy mogą już korzystać z ponad 16-kilometrowego odcinka S8 od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. To pierwszy fragment o nawierzchni z betonu cementowego na trasie między Warszawą a Białymstokiem i zarazem przedostatni z oddawanych odcinków na tym kierunku drogi ekspresowej.

Udostępniony kierowcom odcinek jest kolejnym z mazowieckich odcinków S8, z którego kierowcy mogą korzystać na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu z ograniczeniem prędkości do 100 km/h. Wynika to z trwających prac wykończeniowych.

Po udostępnieniu kierowcom drogi głównej, można będzie też dokończyć prace przy moście budowanym w ciągu drogi serwisowej, po której dotychczas odbywał się cały ruch Warszawa – Białystok. Bez ograniczeń kierowcy pojadą najprawdopodobniej przed końcem bieżącego roku.

S8 do wschodnich granic

Koszt realizacji to ok. 405 mln zł. Odcinek ten ma dofinansowanie ze środków unijnych (POIŚ 2014-2020), które obejmuje 3 odcinki S8 od Wyszkowa do granicy województwa i wynosi 779,7 mln zł.

W ciągu trasy budowano dwa węzły drogowe: Dybki i Nagoszewo, kładkę dla pieszych, 4 mosty, 3 wiadukty oraz 1 wiadukt nad drogą ekspresową i 16 przejść dla zwierząt (w tym 2 górne). Nowy odcinek łączy się z istniejącą obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej i razem z nią stanowi już przeszło 110-kilometrową dwujezdniową drogę ekspresową S8 do Białegostoku.

W budowie jest jeszcze fragment od obwodnicy Wyszkowa do węzła Poręba. Ten ma zostać udostępniony kierowcom w drugiej połowie października, co pozwoli na domknięcie połączenia S8 Warszawa – Białystok.