WRC Motorsport&Beyond

Ekspresowa S5 podpięta do autostrady A2… prowizorycznie

Kierowcy mogą już korzystać z drogi ekspresowej S5 na odcinku od Poznania do Wronczyna o długości ponad 16 km. Na razie trasa została udostępniona na zasadzie przejezdności, co oznacza, że prace będą nadal prowadzone na drugiej jezdni oraz poza korpusem drogi, ponieważ póki co można korzystać tylko z jednej jezdni.

Wybudowany został jeden węzeł -Mosina -dostępny w pełnym zakresie oraz węzeł Konarzewo i Stęszew które zostaną w pełni skomunikowane z drogami lokalnymi po uruchomieniu drugiej jedni. Aktualnie nie ma możliwości zjazdu z tych węzłów. Dojazd do DK32 odbywa się poprzez obecną drogę krajową nr 5. W celu zagwarantowania bezpieczeństwa użytkownikom, na nowej drodze obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km na godzinę.

Planowany termin zakończenia prac i przekazania kierowcom całej trasy do użytku to połowa 2019 roku.

Udostępniony odcinek wpina się do autostrady A2 poprzez węzeł Poznań Zachód a kończy na węźle Mosina w miejscowości Wronczyn.

Za 530 mln zł

Droga ekspresowa S5 jest priorytetem w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020, jak zostanie w całości oddana do użytku, stanie się jedną z najistotniejszych tras szybkiego ruchu w Polsce. S5 docelowo połączy Nowe Marzy (A1), Bydgoszcz, Poznań (A2) i Wrocław (A8) oraz zapewni sprawną komunikację pomiędzy województwami dolnośląskim, wielkopolskim i kujawsko-pomorskim.

W Wielkopolsce dotychczas zostało oddane do ruchu 74 z ponad 100 kilometrów S5 na trasie z Poznania do Wrocławia.

W budowie pozostają dwa odcinki od Wronczyna poprzez Kościan do Radomicka długości 35 km. Planowany termin oddania od użytku ostatnich fragmentów S5 to IV kwartał przyszłego roku. Tym samy kierowcy na koniec przyszłego roku będą mogli skorzystać z całej S5 z Poznania do Wrocławia.

Budowa drogi ekspresowej S5 odc. Poznań – Wronczyn (koszt około 530 mln zł) jest dofinansowana ze Środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIŚ) perspektywy finansowej UE na lata 2014-2020.