WRC Motorsport&Beyond

Dwa prototypy autonomicznego samochodu elektrycznego Renault ZOE Cab są testowane we Francji

Do 8 listopada 2019 r. około 100 osób będzie miało możliwość skorzystania z przewozów na żądanie realizowanych na terenie kampusu uniwersyteckiego Paris-Saclay z wykorzystaniem dwóch egzemplarzy prototypu autonomicznego samochodu elektrycznego Renault ZOE Cab.

Eksperyment ma na celu przetestowanie technicznych aspektów usługi mobilności na żądanie, a także sprawdzenie, w jaki sposób tego rodzaju usługa jest odbierana przez użytkowników końcowych, którzy korzystają z niej na potrzeby codziennych dojazdów.

Od 14 października do 8 listopada 2019 r. około 100 osób będzie miało możliwość korzystania z usługi przewozów na żądanie zorganizowanej w obrębie kampusu uniwersytetu Paris-Saclay przez Grupę Renault w ramach projektu „Paris-Saclay Autonomous Lab”.

Dzięki usłudze grupa osób biorących udział w projekcie będzie mogła swobodnie poruszać się w ciągu dnia po drogach uniwersyteckiego kampusu Paris-Saclay. Prototypy elektrycznych samochodów autonomicznych ZOE Cab dowiozą studentów i pracowników na wykłady, do laboratoriów, na lunch, na zajęcia sportowe itp.

Dedykowana aplikacja mobilna zapewniająca łatwą, wprost intuicyjną rezerwację

Dedykowana aplikacja na smartfony Marcel Saclay, opracowana na potrzeby eksperymentu umożliwia użytkownikom przywołanie samochodu lub zarezerwowanie go z wyprzedzeniem. Użytkownik wskazuje swoje położenie, miejsce docelowe oraz liczbę pasażerów, dla których dokonuje rezerwacji. W razie potrzeby ZOE Cab zatrzyma się po drodze, aby odebrać innego pasażera podróżującego w tym samym kierunku na całym odcinku lub jego części.

W zależności od tego, w jakim punkcie kampusu znajduje się użytkownik podczas dokonywania rezerwacji, aplikacja skieruje go do najbliższego miejsca spotkania, gdzie zatrzyma się samochód, i poda przybliżony czas przyjazdu. Dzięki 12 punktom wsiadania/wysiadania pasażerów zlokalizowanym w bezpośrednim sąsiedztwie najbardziej uczęszczanych stref kampusu, wybranych również pod kątem niezakłócania ruchu drogowego, usługa obejmuje swoim zasięgiem możliwie jak największy obszar kampusu.

Pasażer podczas jazdy ma możliwość śledzenia trasy za pomocą aplikacji oraz uzyskania informacji o przewidywanym czasie przybycia (ETA) do punktu docelowego.