W nadchodzącym roku marka Volkswagen wprowadzi na światowe rynki 34 nowe modele. Dwanaście z nich to auta typu SUV, osiem to modele elektryczne lub hybrydowe.
Dyrektor Operacyjny Volkswagena – Ralf Brandstätter – stwierdził: Stoimy u progu nowej epoki. Elektromobilność traktujemy niezwykle poważnie. Do 2024 roku marka Volkswagen zainwestuje w nowe technologie 19 miliardów euro, aż 11 miliardów euro z tej kwoty przeznaczymy na rozwój w zakresie elektromobilności. Już w 2020 roku Volkswagen rozpocznie największą w przemyśle samochodowym ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych: w lecie zacznie się sprzedaż ID.3, a niedługo po nim modelu ID.Next, czyli naszego pierwszego SUV-a z napędem elektrycznym.
Volkswagen potwierdza swoją determinację w zakresie realizacji celów klimatycznych określonych w Porozumieniu Paryskim. Do 2050 roku zarówno pojazdy marki Volkswagen, jak i samo przedsiębiorstwo mają stać się neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Do 2025 roku emisja CO2 powstającego podczas produkcji ma się zmniejszyć o połowę. Dzięki ofensywie w dziedzinie aut elektrycznych Volkswagen jest na dobrej drodze do zrealizowania tego celu.
Ważnym krokiem w kierunku modernizacji i cyfryzacji przedsiębiorstwa jest uchwalona w 2019 roku „Roadmap Digital Transformation”. Opisano w niej działania jakie mają doprowadzić do dalszego wzrostu konkurencyjności i rentowności. Na jej bazie mają również zwiększyć się kompetencje marki i koncernu Volkswagen w dziedzinie oprogramowania. Już od stycznia 2020 roku działalność rozpocznie Car.Software będąca samodzielnym działem marki. Do 2025 roku własny udział Volkswagena w tworzeniu oprogramowania samochodowego oraz wykorzystywanego do realizacji usług samochodowych ma wzrosnąć z aktualnych niecałych 10 do co najmniej 60 procent.