WRC Motorsport&Beyond

Dane techniczne Porsche 919 Hybrid Evo w pigułce

Porsche 919 Hybrid Evo, Porsche LMP Team: Andre Lotterer, Neel Jani, Timo Bernhard

Jak już mogliście przeczytać, ta piekielnie szybka maszyna zdołała pobić rekord toru Spa-Francorchamps w belgijskich Ardenach. Prezentujemy wam zatem szczegółowe dane techniczne pojazdu.

Fabryczny kierowca Porsche Neel Jani pokonał liczącą 7004 m długości pętlę toru, w ciągu 1:41,770 min. Tym samym rekord Hamiltona przeszedł do historii. Myślę, że każdy, kto ma w sobie małą cząstkę inżyniera, chce poznać szczegóły techniczne tej maszyny.

Dane techniczne Porsche 919 Hybrid Evo (919 Hybrid WEC)

Monokok: kompozytowa konstrukcja z włókien węglowych z aluminiowym rdzeniem o strukturze plastra miodu.

Kokpit – zamknięty.

Silnik spalinowy: jednostka V4 (kąt rozwarcia cylindrów: 90°), turbodoładowanie, 4 zawory na cylinder, DOHC, 1 turbosprężarka Garrett, bezpośredni wtrysk benzyny, aluminiowa skrzynia korbowa wykorzystywana jako część w pełni nośna, układ smarowania z suchą miską olejową

Maksymalna prędkość obrotowa silnika: ≈ 9000 obr./min

Zarządzanie silnikiem: Bosch MS5

Pojemność: 2000 cm3 (silnik V4)

Moc: jednostka spalinowa: 720 KM, tylna oś (< 500 KM) MGU: 440 KM, przednia oś (> 400 KM)

Układ hybrydowy: KERS z MGU (Motor Generator Unit – generator/silnik) zamontowanym przy przedniej osi; ERS dla rekuperacji energii ze spalin. Energia przechowywana w chłodzonym cieczą akumulatorze litowo-jonowym z ogniwami dostarczonymi przez A123 Systems

Układ napędowy: napęd na tylne koła, kontrola trakcji (ASR), tymczasowy napęd na wszystkie koła z przednią osią napędzaną przez silnik elektryczny przy korzystaniu z funkcji „boost”, hydraulicznie sterowana sekwencyjna 7-biegowa przekładnia wyścigowa

Podwozie: niezależne przednie i tylne zawieszenie, układ typu push-rod z regulowanymi amortyzatorami oraz systemem Pitch Link z aktywnie sterowanym systemem blokowania (brak aktywnie sterowanego systemu blokowania w 919 startującym w mistrzostwach WEC)

Układ hamulcowy: 4-kołowy układ by-wire (układ hamulcowy by-wire przód-tył), zaciski typu monoblok z lekkiego stopu, wentylowane tarcze hamulcowe z włókien węglowych z przodu i z tyłu.
Aktywna kontrola momentów obrotowych na kołach w celu optymalizacji balansu pojazdu (zmienna kontrola dystrybucji momentu pomiędzy przodem a tyłem)

Koła i ogumienie: kute obręcze kół z magnezu firmy BBS: opony Michelin Radial, przód i
tył: 310/710-18

Masa własna: 849 kg (888 kg z balastem kierowcy)
Długość: 5078 mm (4650 mm)
Szerokość: 1900 mm
Wysokość: 1050 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 62,3 l

Tagi: Porsche, Porsche 919 Hybrid, hybryda, Michelin, Michelin Motorsport,