W czerwcu, AUDI AG dostarczyło swym klientom ok. 164 tysiące samochodów segmentu premium. Wynik ten był niestety o 3,8 procent gorszy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W Chinach z kolei, dostawy ze względu na zapowiedziane obniżki ceł nie zdołały osiągnąć poziomu z roku 2017 (-7,2%).
W Europie popyt na nowe samochody marki Audi spadł w czerwcu o 1,8 procent, do 78 750 egzemplarzy. Sprzedaż w całym regionie w pierwszym półroczu wyniosła 439 450 aut i była o 4,2 procent niższa niż w pierwszym półroczu 2017. W ramach nowej inicjatywy modelowej, Audi w roku 2018 będzie wymieniać modele odpowiadające za ok. jedną trzecią sprzedaży na Starym Kontynencie. Podczas gdy nowe Audi A7 i nowe Audi A8 notują wzrosty sprzedaży – odpowiednio o 41,7 i 21,3 procent, zbliżająca się wymiana modelowa A6, jako wyjątkowo popularnego modelu flotowego sprawiła, że jego sprzedaż w Europie spadła o 10,2 procent.
W Niemczech odnotowano spadek sprzedaży o 2,5 procent, do 27 603 samochodów. Na drugim co do wielkości europejskim rynku Audi, w Wielkiej Brytanii, w minionym miesiącu cztery pierścienie sprzedały 14 502 samochody – spadek o 4,7 procent. Biorąc natomiast pod uwagę całe półrocze, sprzedaż utrzymywała się mniej więcej na poziomie notowanym w tym samym okresie roku ubiegłego (-0,9 procent; 89 232 auta).
Na dwóch innych kluczowych rynkach europejskich, sprzedaż w czerwcu 2018 jednak rosła. W Hiszpanii o 8,6 procent, do 5662 samochodów, a we Włoszech o 6,8 procent do 6765 aut, w porównaniu z czerwcem 2017. Skumulowane wyniki za pierwsze półrocze 2018 wskazują, że Włochy były dla Audi jednym z ważniejszych rynków. Sprzedano tu 35 523 samochody z czterema pierścieniami w logo (wzrost rok do roku o 1,5 procent). Tuż za Włochami znalazła się Hiszpania z 31 505 dostarczonymi do rąk klientów pojazdami (wzrost rok do roku o 4,1 procent).
Sprzedaż rosła również w Polsce, choć nie tak dynamicznie jak w miesiącach ubiegłych. W czerwcu na naszym rynku sprzedano 1229 egzemplarzy nowych Audi, o 0,49 procent więcej niż w czerwcu 2017. Rozpatrując jednak pełne pierwsze półrocze, polski rynek wzrósł znacznie, o 24,57 procent, do 7898 sprzedanych od stycznia samochodów.
Wyniki w Stanach Zjednoczonych i w Chinach
W Stanach Zjednoczonych, w porównaniu z czerwcem ubiegłego roku, sprzedaż wzrosła o 0,3 procent. Audi of America oddało do rąk klientów 19 471 aut, odnotowując w ten sposób dziewięćdziesiąty z rzędu rekordowy sprzedażowo miesiąc. Wyniki Audi w Ameryce rosną z miesiąca na miesiąc. Od początku roku w USA sprzedano już 107 942 samochody marki Audi, o 4,8 procent więcej niż w analogicznym okresie roku 2017.
W Kanadzie sprzedaż utrzymywała się na takim samym poziomie co w czerwcu roku ubiegłego (+0,1%). Na drogi wyjechało tam 3859 nowych Audi. Generalnie jednak sprzedaż w Ameryce Północnej w ubiegłym miesiącu spadła o 0,5 procent. Pomimo to, bilans za pierwsze półrocze jest na tym kontynencie pozytywny. Od początku roku sprzedano tam 135 tysięcy nowych samochodów Audi, o 5,3 procent więcej niż od początku stycznia do końca czerwca 2017.
W Chinach, od początku roku sprzedano 306 590 aut, co aż o 20,3 procent przewyższa wyniki z analogicznego okresu roku ubiegłego. Tylko w czerwcu cztery pierścienie dostarczyły na tutejszy rynek 48 177 samochodów, co jest wynikiem niższym niż ubiegłoroczny o 7,2 procent. Zapowiedź chińskiego rządu dotycząca obniżenia ceł na niektóre samochody i części samochodowe spowodowała, że wielu klientów wstrzymało się z decyzją o zakupie nowego auta.
Koncern odnotował tu jednak zwiększony popyt na model Audi A4L (+29,1 procent; 12 763 auta). W pierwszych sześciu miesiącach tego roku, sprzedaż tego modelu klasy średniej wzrosła aż o 65,1 procent licząc rok do roku. W tym czasie jeden na czterech chińskich klientów wybierał właśnie przedłużoną wersję A4. To najlepiej sprzedające się Audi w Państwie Środka, a jego sprzedaż liczona od stycznia zamknęła się cyfrą 74 741 wprowadzonych na rynek egzemplarzy.