Koncern Volkswagen AG blisko współpracuje z Continental AG przy produkcji komponentów dla rodziny samochodów elektrycznych Volkswagen ID. Największy producent samochodów na świecie wybrał opony Continental na pierwsze wyposażenie do swojego nowego auta elektrycznego VW ID.3.
Volkswagen udzielił homologacji na opony letnie i zimowe dla felg 18- i 19-calowych. Opona letnia EcoContact
Konsekwentne oddzielenie sprzętu i oprogramowania dla wprowadzania nowych funkcji i wygodnej aktualizacji online
Architektura elektroniczna współczesnych samochodów przechodzi głęboką transformację. Producenci odchodzą do licznych osobnych jednostek sterujących, zastępując je niewielką liczbą wysokowydajnych komputerów. W ten sposób można zapewnić moc obliczeniową niezbędną dla działania przyszłych rozwiązań i aplikacji w pojazdach. Volkswagen korzysta z technologii ICAS1 firmy Continental w pojazdach elektrycznych z rodziny ID., budowanych na modułowej platformie MEB.
Innowacyjna koncepcja ICAS1 (In-Car Applications Server) oferuje wiele korzyści, w tym m.in. bezprzewodową łączność z pojazdem, zapewnia też możliwość instalowania nowych funkcji i zdalnej aktualizacji zabezpieczeń w aucie. Rozwiązanie Continental Vehicle Serwer opracowano korzystając z wieloletnich doświadczeń w produkcji samochodowych jednostek sterujących. Przy projektowaniu serwera zastosowano wysokowydajną platformę obliczeniową, którą Continental stworzył we współpracy z firmą Elektrobit.
Wysoka moc obliczeniowa dla pojazdów elektrycznych
Volkswagen wprowadza technologię ICAS1, ponieważ dzięki niej pojazdy elektryczne mogą być łatwo wyposażone w takie funkcje, jak planowanie tras zoptymalizowanych pod względem zasięgu oraz lokalizacji najbliższych stacji ładowania. Od początku prac rozwojowych Continental projektował ICAS1 z myślą o zwiększonych wymaganiach dotyczących okresu użytkowania pojazdów elektrycznych. Jednocześnie architektura serwera umożliwia bezproblemowe połączenie pojazdu ze światem cyfrowych usług i danych. W zależności od modelu i funkcji pojazdu,w przyszłości zaledwie dwa lub trzy serwery będą zapewniać moc obliczeniową dla całego samochodu.