WRC Motorsport&Beyond

CATL zostanie dostawcą ogniw litowo-jonowych dla Hondy

To, że Honda na razie nie widzi przyszłości w elektrykach nie znaczy, że w ogóle nie testuje tej technologii.

Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) oraz Honda Motors zawarły porozumienie o współpracy w dziedzinie baterii do pojazdów elektrycznych. W ramach podpisanego protokołu ustaleń, chiński koncern do 2027 r. dostarczy na rzecz swojego japońskiego partnera ogniwa litowo-jonowe o łącznej pojemności ok. 56 GWh. Ponadto, CATL założy nową placówkę w pobliżu biura rozwojowego Hondy w Prefekturze Tochigi.

Nie ujawniono do jakich konkretnie modeli trafią ogniwa CATL. Według Nikkei, baterie będą przeznaczone do samochodów Hondy dostępnych w Chinach. Rozważane jest również montowanie ich w pojazdach oferowanych w Ameryce Północnej. Wśród odbiorców ogniw CATL znajdują się m.in. takie podmioty jak BMW AG, Grupa Volkswagena oraz Nissan.

Poprzez umowę z chińską spółką, Honda zamierza zabezpieczyć dostawy ogniw w najbliższych latach. Japoński koncern współpracuje w dziedzinie baterii również z firmami GS Yuasa oraz Panasonic. Honda planuje wprowadzić na chiński rynek swój pierwszy całkowicie elektryczny samochód jeszcze w 2019 r. W Państwie Środka powstanie nowa fabryka Hondy, w której będą produkowane modele zeroemisyjne oraz hybrydy typu plug-in.

Pierwszy całkowicie elektryczny model koncernu będzie dostępny na rynku europejskim pod koniec 2019 r. Jego prototyp zostanie zaprezentowany w marcu, podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Według strategii „Electric Vison” Hondy, do 2025 r. dwie trzecie samochodów tej marki sprzedawanych na Starym Kontynencie będzie wyposażona w napędy wykorzystujące silniki elektryczne.

Źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych – ORPA.PL