WRC Motorsport&Beyond

Porsche przekazuje pracownikom premie. Ich wysokość szokuje, zwłaszcza w dobie kryzysu

Pracownicy Porsche w tym trudnym dla wszystkich czasie nie mają na co narzekać. Gdy wszyscy cierpią  z powodu braku pracy, ograniczeń i obniżek pensji, podwładni zarządu Porsche otrzymują premię i to całkiem pokaźną.

Oficjalne stanowisko Porsche brzmi następująco: „ubiegły rok finansowy był dla Porsche bardzo pomyślny. Producent samochodów sportowych tradycyjnie dzieli się sukcesem firmy z pracownikami”.

Premie nie ze względu na koronawirusa

Premie, które przyznano pracownikom tej sportowej marki, to nie reakcja na bieżące wydarzenia. Decyzję o dodatkowym wynagrodzeniu podjęto już dużo wcześniej i to właśnie ze względu na owocny rok 2019, którym chwali się producent samochodów.

Pozytywny wzrost Porsche to rezultat ogromnego wysiłku całego zespołu. Każdy miał tu swój wkład i wszyscy powinni z niego skorzystać. Za tegoroczną premią stoi solidarność, a także wpływy z podatków i siła nabywcza na ponowny start” – powiedział Oliver Blume. Werner Weresch, przewodniczący rady generalnej i zakładowej Porsche AG.

Ponad 9000 euro na pracownika

Dobrowolna specjalna wypłata za pomyślny rok 2019 została wspólnie ustalona przez zarząd i radę zakładową na początku roku – a więc na długo przed wybuchem kryzysu z powodu koronawirusa. Składa się ona z dwóch części: 9000 euro to wynagrodzenie za szczególne zaangażowanie pracowników Porsche w roku finansowym 2019, a 700 euro będzie można wpłacić w ramach specjalnej składki do systemu emerytalnego Porsche VarioRente lub indywidualnego funduszu. Pracownicy są zachęcani do przekazywania dobrowolnych datków na rzecz organizacji charytatywnych. Także zarząd Porsche AG osobiście wspiera tę inicjatywę i prywatnie zasila ją łączną sumą w wysokości 0,5 miliona euro. Dotacja ta stanowi uzupełnienie programu darowizn Porsche dla szpitali oraz organizacji charytatywnych.

Porsche zachęca by pracownicy dzielili się swoimi premiami

Zarząd marki zachęca swoich pracowników by również dzielili się swoimi pieniędzmi. „Solidarność w naszym społeczeństwie jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Przemysł, polityka i społeczeństwo: wspólnie przezwyciężymy kryzys spowodowany koronawirusem. Porsche bierze na siebie społeczną odpowiedzialność – to nasza fundamentalna filozofia i nasze pojmowanie zrównoważonego działania” – mówi Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG.

Porsche zwiększa kwoty na cele dobroczynne – w tym na przeciwdziałanie koronawirusowi

To nie wszystko, Porsche dodatkowo przekazało większe darowizny na cele dobroczynne. W czasie kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa marka apeluje o przekazanie datków na program „Wsparcie Porsche”. W tym celu producent nakreślił sześć obszarów aktywności i zwiększył wielkość swoich darowizn o 5 milionów euro. Są to m.in. wydatki na darowizny żywności dla banków żywności w pobliżu siedzib firmy, które zwiększono o 100 proc.. Program uwzględnia również środki na zakup pilnie potrzebnego sprzętu medycznego. Ponadto obejmuje ukierunkowany wolontariat pracowników Porsche w organizacjach charytatywnych.