Trzeci elektryczny model BMW będzie SUV-em. Bawarski koncern przedstawił samochód koncepcyjny, którego robocza nazwa to iNext
Najnowszy projekt, który po premierze ma zostać ochrzczony jako i5, zostanie pokazany na salonie w Paryżu. Dla wybranej grupy dziennikarzy odbyła się już prezentacja. Tym razem odwrócono role. To samochód przyleciał do dziennikarzy, a nie odwrotnie. iNext załadowano do frachtowego samolotu Lufthansy i wysłano do Nowego Yorku, Pekinu i San Francisco. Przełomowy SUV trafi do produkcji w 2021 roku i będzie trzecim modelem serii „i”.
BMW iNEXT to nowa strategia, a raczej zbiór strategii połączonych przez BMW. Niemiecki koncern postanowił złączyć w całość kategorie automatyki, bezemisyjności i stałego podłączenia do sieci. Efekt? Po zsumowaniu tych cech powstał samochód, który nie potrzebuje kierowcy, mimo że zamontowano w nim kierownicę. Nowy projekt BMW budzi kontrowersje. „Nerki”, które były znakiem rozpoznawczym producenta przestały być osłoną chłodnicy i stały się panelem wywiadowczym, w którym zainstalowano radar, kamery oraz czujniki.
iNEXT a w przyszłości i5, produkowany będzie w niemieckiej fabryce w Dingolfing. Szef BMW, Harald Kruger obiecał akcjonariuszom, że nowy model klasy średniej będzie w pełni elektryczny, podłączony do sieci i w dużej mierze zautomatyzowany. BMW chwiali się, że ich pojazd już w wersji bazowej ma mieć zasięg 550 km. Za dopłatą i z większą baterią możliwe ma być przejechanie na jednym ładowaniu nawet dystansu 750 km. Pojemność baterii ma wynosić 110 kWh.
We wnętrzu BMW stworzyło nową wizję, którą nazwało „My Favorit Space”. W koncepcyjnym modelu nie ma ani jednego przycisku czy pokrętła. To co zostało to kierownica, pedał hamulca i gazu oraz wyświetlacze. Cała reszta jest mieszanką wystroju pokoju hotelowego i biura. Nowa jest również wykorzystana w iNext technologia „Shy Tech”. To powierzchnie, które reagują na dotyk czy inteligentne systemy kierowane głosem.
Marka dała właścicielowi możliwość prowadzenia pojazdu samodzielnie. To plus projektu, dający kierowcy możliwość czerpania przyjemności z jazdy, ale w momencie zmęczenia, opcję przejęcia jazdy przez samochód. Podczas niej pasażerowie mogą odpoczywać lub pracować. BMW zapowiedziało, że model iNext pojawi się w sprzedaży w 2021 roku. Do 2025 producent ma oferować 12 w pełni elektrycznych modeli.