Leaf jest produkowany przez japoński koncern już od 2010 roku. Po siedmiu latach na rynku zadebiutowała jego druga generacja. Nasza redakcja postanowiła zatem przyjrzeć mu się bliżej.
Silnik elektryczny Nissana ma 147 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jego bateria ma pojemność 40 kWh i według normy NEDC wystarczy na przejechanie 378 kilometrów. Spodziewamy się zatem realnego zasięgu w okolicach 300 km. Ładowanie z tradycyjnego gniazdka zajmie nam około 16 godzin. Szybka ładowarka naładuje baterię do 80% w 40 minut.
Auto może pochwalić się najnowszymi technologicznymi rozwiązaniami. Leaf m.in. ma funkcję informującą o pojeździe znajdującym się w martwym polu, system ostrzegania i interwencji przy niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych oraz inteligentny hamulec awaryjny z funkcją wykrywania pieszych.
Znajdziemy w nim również bardzo ciekawe rozwiązanie o nazwie E-PEDAL. Oznacza to, że przyśpieszamy, hamujemy i zatrzymujemy pojazd za pomocą tylko jednego pedału. Jak to działa w praktyce?
Właśnie o tym chcieliśmy przekonać się w trakcie testu tego samochodu. Naszymi odczuciami podzielimy się z wami już wkrótce!
Tagi: Nissan Leaf, samochody elektryczne, elektromobilność