WRC Motorsport&Beyond

Audi Tradition podczas zlotu pokaże trzy zabytkowe piękne motocykle

Podczas zlotu Sachsenring Classic, który odbędzie się w dniach od 22 do 24 czerwca, fani zabytkowych motocykli będą mogli ujrzeć trzy specjalne modele.

Audi Tradition przywiezie na tor wyścigowy ulokowany w pobliżu Hohenstein-Ernstthal perełki ze swej kolekcji: DKW UL 500, DKW 350 RM i NSU SSR 500.

Tor Hohenstein-Ernstthal niedaleko Chemnitz, był przez wiele lat fabrycznym torem testowym DKW – jednej z marek wchodzących w skład koncernu Audi i poprzedniczki współczesnej marki Audi. Niedaleko stąd, w Zschopau, znajdowała się fabryka firmy DKW, przez wiele lat największego producenta motocykli na świecie. Jej renoma i sukcesy do dziś pozostają niezapomniane.

Fabryczni kierowcy motocykli DKW, m.in. Ewald Kluge, Kurt Mansfeld, H. P. Müller, czy Wilhelm Herz, odnosili spektakularne zwycięstwa na wielu wyścigowych torach. Podczas zlotu ADAC Sachsenring Classic, Audi Tradition pokaże przede wszystkim największy z produkowanych przez DKW motocykli, model DKW UL 500. Jego dwucylindrowy silnik wyposażony w pompę tłokową służącą do zwiększania mocy, tzw. Ladepumpe, rozwijał moc 48 KM przy 5000 obr./min. i osiągał prędkość maksymalną 190 km/h. W roku 1937, UL 500 wygrało trzy rundy Mistrzostw Niemiec. Niestety, nie zachował się oryginał żadnej z ówczesnych maszyn. Egzemplarz pokazywany przez Audi Tradition jest wierną kopią, stworzoną w toku czterech lat pracy przez ekspertów ds. restauracji pojazdów.

Podczas tegorocznej imprezy na Sachsenring, Audi Tradition pokaże również motocykl DKW 350 RM. Ta wyścigowa maszyna swego czasu, ze względu na charakterystyczne brzmienie, nazwana została „Singende Säge“ – śpiewająca piła. Gustl Hobl zdobył na tym motocyklu wicemistrzostwo świata w roku 1956. Na ADAC Sachsenring Classic 2018 pojawi się również NSU SSR 500 z roku 1931. Ten rzadki model znany jest najczęściej jako NSU Bullus. Ekspozycję Audi Tradition na saksońskim torze wzbogaci też DKW Are 175 z roku 1926.

ADAC Sachsenring Classic to jeden z największych zlotów historycznych maszyn wyścigowych w Niemczech. W tym roku spodziewane jest na nim ponad 20 000 odwiedzających.