W roku 2025, Audi zamierza sprzedać około 800 tysięcy samochodów w pełni elektrycznych oraz hybryd typu plug-in. Podczas Rocznego Walnego Zgromadzenia akcjonariuszy AUDI AG, zarząd koncernu zaprezentował zaktualizowaną strategię „Audi.Vorsprung.2025.”
Aktualna strategia zakłada, że do połowy następnego dziesięciolecia, co trzeci klient Audi będzie miał możliwość wyboru tzw. e-modelu. Będą to zelektryfikowane wersje samochodów z każdej serii modelowej. Większość z nich ma być w wariancie w pełni elektrycznym, w mniejszym stopniu jako hybrydy typu plug-in.
By uwolnić zasoby potrzebne do uruchomienia pakietu inwestycyjnego wartości miliardów euro, pod koniec ubiegłego roku Audi przyjęło Plan Działań i Transformacji. Ma on na celu wykorzystanie nowych źródeł dochodów, poprawę struktury kosztów i przyspieszenie transformacji korporacyjnej w odniesieniu do nowych modeli biznesowych. To znacznie zwiększy zakres inwestycji. Do roku 2025, do strategicznych obszarów, takich jak e-mobilność, autonomiczna jazda i cyfryzacja, ma trafić około 40 miliardów euro. Dotyczy to również cyfryzacji produkcji.
Założenia produkcyjne przewidują wprowadzenie do roku 2025, w krótkich odstępach czasu, ponad dwudziestu zelektryfikowanych modeli. Audi e-tron Sportback będzie drugim, w pełni elektrycznym samochodem spod znaku czterech pierścieni. Jego premiera zaplanowana jest na rok 2019. Zaraz po nim, w roku 2020, pojawi się sygnowane przez Audi Sport Audi e-tron GT. Na ten sam rok Audi zapowiada również rozpoczęcie sprzedaży elektrycznego modelu z segmentu aut kompaktowych.
Postawienie na mobilność elektryczną pozwala również niemieckiej marce na kompleksowe, a jednocześnie oszczędzające zasoby podejście do procesów produkcyjnych. Audi e-tron jest pierwszym samochodem segmentu premium produkowanym w dużych ilościach w fabryce certyfikowanej jako neutralna pod względem emisji CO2. Fabryka ta znajduje się w Brukseli. Koncern z Ingolstadt zakłada, że w ślad za brukselskim przykładem, do roku 2030 wszystkie jego zakłady produkcyjne znajdujące się na całym świecie, będą neutralne pod względem emisji CO2.
Wraz z premierą nowego Audi e-tron, klienci w całej Europie zyskają dostęp do wydajnej infrastruktury ładowania. Produkcyjna wersja Audi e-tron będzie pierwszym samochodem, który będzie mógł być ładowany na stacjach szybkiego ładowania o mocy nawet 150 kW. Litowo-jonowy akumulator tego pojazdu pozwala na pokonanie ponad 400 kilometrów (wg. standardów cyklu jazdy WLTP).
Również po raz pierwszy, produkcyjna wersja Audi e-tron zaoferuje klientom elastyczną możliwość dokupienia dodatkowych funkcji, m.in. systemów wsparcia kierowcy, czy systemów infotainment, już po odbiorze zakupionego samochodu. Systematycznie powiększać się też będzie gama usług i cyfrowych ofert przeznaczonych dla pasażerów. Audi zakłada, że do roku 2025, nowe modele biznesowe wygenerują zysk operacyjny rzędu jednego miliarda euro.
Tagi: Audi, Audi e-tron, samochody elektryczne, elektromobilność,