WRC Motorsport&Beyond

Audi planuje sprzedaż 800 tysięcy samochodów elektrycznych w 2025 roku

Audi aims to sell approximately 800,000 fully electric cars and plug-in hybrids in the year 2025. At the Annual General Meeting of AUDI AG, the Board of Management presents the updated “Audi.Vorsprung.2025.” strategy. To enable about every third customer to decide in favor of an e-model by the middle of the next decade, there is to be an electrified variant in each model series by then – most of them are to be fully electric, with a smaller proportion as plug-in hybrids. Picture: Concept Car Audi Aicon

W roku 2025, Audi zamierza sprzedać około 800 tysięcy samochodów w pełni elektrycznych oraz hybryd typu plug-in. Podczas Rocznego Walnego Zgromadzenia akcjonariuszy AUDI AG, zarząd koncernu zaprezentował zaktualizowaną strategię „Audi.Vorsprung.2025.”

Aktualna strategia zakłada, że do połowy następnego dziesięciolecia, co trzeci klient Audi będzie miał możliwość wyboru tzw. e-modelu. Będą to zelektryfikowane wersje samochodów z każdej serii modelowej. Większość z nich ma być w wariancie w pełni elektrycznym, w mniejszym stopniu jako hybrydy typu plug-in.

By uwolnić zasoby potrzebne do uruchomienia pakietu inwestycyjnego wartości miliardów euro, pod koniec ubiegłego roku Audi przyjęło Plan Działań i Transformacji. Ma on na celu wykorzystanie nowych źródeł dochodów, poprawę struktury kosztów i przyspieszenie transformacji korporacyjnej w odniesieniu do nowych modeli biznesowych. To znacznie zwiększy zakres inwestycji. Do roku 2025, do strategicznych obszarów, takich jak e-mobilność, autonomiczna jazda i cyfryzacja, ma trafić około 40 miliardów euro. Dotyczy to również cyfryzacji produkcji.

Założenia produkcyjne przewidują wprowadzenie do roku 2025, w krótkich odstępach czasu, ponad dwudziestu zelektryfikowanych modeli. Audi e-tron Sportback będzie drugim, w pełni elektrycznym samochodem spod znaku czterech pierścieni. Jego premiera zaplanowana jest na rok 2019. Zaraz po nim, w roku 2020, pojawi się sygnowane przez Audi Sport Audi e-tron GT. Na ten sam rok Audi zapowiada również rozpoczęcie sprzedaży elektrycznego modelu z segmentu aut kompaktowych.

Postawienie na mobilność elektryczną pozwala również niemieckiej marce na kompleksowe, a jednocześnie oszczędzające zasoby podejście do procesów produkcyjnych. Audi e-tron jest pierwszym samochodem segmentu premium produkowanym w dużych ilościach w fabryce certyfikowanej jako neutralna pod względem emisji CO2. Fabryka ta znajduje się w Brukseli. Koncern z Ingolstadt zakłada, że w ślad za brukselskim przykładem, do roku 2030 wszystkie jego zakłady produkcyjne znajdujące się na całym świecie, będą neutralne pod względem emisji CO2.

Wraz z premierą nowego Audi e-tron, klienci w całej Europie zyskają dostęp do wydajnej infrastruktury ładowania. Produkcyjna wersja Audi e-tron będzie pierwszym samochodem, który będzie mógł być ładowany na stacjach szybkiego ładowania o mocy nawet 150 kW. Litowo-jonowy akumulator tego pojazdu pozwala na pokonanie ponad 400 kilometrów (wg. standardów cyklu jazdy WLTP).

Również po raz pierwszy, produkcyjna wersja Audi e-tron zaoferuje klientom elastyczną możliwość dokupienia dodatkowych funkcji, m.in. systemów wsparcia kierowcy, czy systemów infotainment, już po odbiorze zakupionego samochodu. Systematycznie powiększać się też będzie gama usług i cyfrowych ofert przeznaczonych dla pasażerów. Audi zakłada, że do roku 2025, nowe modele biznesowe wygenerują zysk operacyjny rzędu jednego miliarda euro.

Tagi: Audi, Audi e-tron, samochody elektryczne, elektromobilność,