Euisun Chung, Wiceprezes Wykonawczy Hyundai Motor, ogłosił strategię firmy na rok 2020, odnosząc się zarazem do planów w zakresie nowej mobilności. Koreański koncern zapowiada dalszy rozwój w obszarze samochodów elektrycznych, w tym także pojazdów wodorowych i infrastruktury dla nich oraz komercjalizacji jazdy autonomicznej.
W 2019 r. koncern Hyundai Motor Group posiadał w swoim portfolio 24 zelektryfikowane modele, w tym 9 w pełni elektrycznych. Do 2025 r. zostanie ono rozszerzone do 44 modeli: 13 hybrydowych, 6 hybrydowych typu plug-in, 23 pojazdów całkowicie elektrycznych (BEV) i 2 modeli zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV). Koncern zapowiada, że od 2024 r. na rynek wprowadzane będą EV oparte o nowe rozwiązania projektowe.
W tym roku Hyundai Motor Group planuje zwiększyć sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych, dodając wersje hybrydowe i hybrydowe typu plug-in do swoich najlepiej sprzedających się modeli SUV, w tym Santa Fe, Tucson oraz Kia Sorento.
Hyundai Motor Group zapowiedział przyspieszenie rozwoju technologii jazdy autonomicznej i komercjalizacji pojazdów autonomicznych na poziomie czwartym i piątym w najbliższej przyszłości. Po opracowaniu platformy do jazdy autonomicznej do roku 2022, w drugiej połowie 2024 r. koncern planuje uruchomić produkcję komercyjną samochodów samosterujących.