Jeśli wydaje Ci się, że w przypadku tanich aut niska cena to tylko: słabszy silnik, uboższe wyposażenie i twarde plastiki we wnętrzu to jesteś w błędzie. Producenci niekiedy zmuszeni są oszczędzać na konstruowaniu zawieszenia, a to przekłada się na gorsze prowadzenie. Jak wypada Dacia Sandero w teście łosia?
Jak zachowała się Dacia Sandero Stepway według dziennikarzy z 77 km/h.com?
Na filmie widać jak Dacia Sandero Stepway już podczas pierwszej próby wykonanej przy prędkości 72 km/h strąca kilka pachołków ustawionych po skrajnie lewej stronie od kierowcy. Widać też, że samochód wyraźnie się przy tym wychyla. Nie usprawiedliwiamy tutaj Dacii, ale trzeba wziąć jeszcze pod uwagę fakt, że wersja Stepway jest autem podwyższonym.
Wyższej osadzony środek ciężkości to też większa podatności na przechylenia, a nawet wywrócenie samochodu. W testach 77 km/h.com wiele aut znacznie się wychylało. Zrobiło to kilka dużo droższych aut. Co ciekawe, w drugiej próbie przy 75 km/h Dacia przejechała trochę lepiej, niezbyt dobrze wyglądało jednak nerwowe wahnięcie karoserii. Przy przejeździe z prędkością 77 km/h samochód strącił dwa pachołki. Mamy nadzieję, że w nowszym modelu już to poprawili.