Na rynku są auta niemal perfekcyjnie zabezpieczone przed korozją. Jednak są i takie modele, które rdzewiały już kilka lat po debiucie. Które samochody korodują najbardziej?
Samochody, które mają słabe zabezpieczenie antykorozyjne
Jednym z takich modeli jest Honda Accord 7. generacji. Ten samochód co prawda powoli traci na popularności, ale jak widać po cenach to auto dobrze trzyma swoją wartość. Każda generacja Accorda słynie z ponadprzeciętnej niezawodności. Niestety w większości z nich występują problemy z korozją. 7. generacja Accorda nie jest tutaj wyjątkiem. Ma bardzo cienką blachę i podany na uszkodzenia lakier. Nic więc dziwnego, że to auto ponadprzeciętnie rdzewieje.
Znacznie bardziej koroduje jednak Mazda 6 pierwszej generacji. W tym modelu wykwity pojawiają się dosłownie wszędzie. Od podłogi aż po dach. Jeśli planujecie zakup tego modelu to ciężko wam będzie znaleźć egzemplarz, który nie zdążył się jeszcze rozsypać. Takie auta oczywiście są, ale trzeba za nie znacznie więcej zapłacić. Poza tym mechanicznie to dość solidny samochód, pod warunkiem, że nie wybierzecie awaryjnego diesla ani usportowionej wersji MPS z wadliwym silnikiem benzynowym.
NAJGORĘTSZA POLSKA PREMIERA ROKU 2021! SPRAWDŹ JUŻ DZISIAJ
Podatne na rdzę są również modele Subaru. Nie ważne czy wybierzecie Forestera, Imprezę czy Legacy. Przed zakupem dokładnie sprawdźcie wybrany egzemplarz pod kątem wykwitów. Rdza nie oszczędza tych japońskich aut.
Niemieckie samochody też rdzewieją
Problemy z korozją pojawiają się również w Volkswagenach. Z popularnych modeli tej marki rdza dość szybko pojawia się w Passacie B6 oraz w Golfie 5. generacji. Korodują takie elementy jak: klapa bagażnika, błotniki, maska czy dolne ranty drzwi.
Podane na korozję są również niektóre modele Mercedesa. Rdza najczęściej pojawia się na elementach karoserii i podwozia w takich modelach jak: Klasa C W203, Klasa E W210 czy Klasa S W220. Intensywnie rdzewieją również dostawczaki Vito W638 oraz Sprinter W903.
NAJGORĘTSZA POLSKA PREMIERA ROKU 2021! SPRAWDŹ JUŻ DZISIAJ
Wykwity korozji pojawiają się też w niektórych samochodach marki BMW. Jednak auta te nie rdzewieją tak szybko i intensywnie jak wcześniej wymienione modele. Najbardziej podatne na rdzę jest BMW Serii 5 E39, szczególnie po liftingu. Korozja atakuje również Serię 3 E46 oraz Serię 3 E90. Problem dotycz również Serii 5 E60.
Jeśli wybieracie jedno z wyżej wymienionych aut to przed zakupem koniecznie sprawdźcie w jakim jest stanie. Po podpisania umowy zakupu warto wydać na dobre zabezpieczenie antykorozyjne.
NAJGORĘTSZA POLSKA PREMIERA ROKU 2021! SPRAWDŹ JUŻ DZISIAJ
Fot. Volkswagen, Honda, BMW