Dyskusje na temat który silnik jest lepszy trwają od dekad. Diesel czy benzyna? To odwieczne pytanie. Każda z tych jednostek ma swoje wady i zalety. Właściciele BMW 335d E90 i 335i E92 postanowili sprawdzić co będzie szybsze?
Nowy smartfon Xiaomi Mi Mix pojawi się na rynku 29 marca
Diesel czy benzyna? Które BMW było szybsze?
Samochody, które wzięły udział w wyścigu są w pełni seryjne. Filmujący siedzi w BMW 335i E92, czyli w coupe z silnikiem benzynowym o pojemności 3-litrów. Jednostka ta ma dwie turbosprężarki. Jej moc to 306 KM. Maksymalny moment obrotowy to w tym przypadku 400 Nm. Auto osiąga pierwszą setkę w 5,6-5,7 s (w zależności od tego czy jest to automat czy manual).
Z kolei po prawej stronie do wyścigu ustawiło się BMW 335d E90. To ten sam segment, tylko wersja sedan. Podobna waga i rozmiar, więc wyścig dość sprawiedliwy. Silnik pracując pod maską tego auta to 3-litrowy diesel z dwoma turbosprężarkami. Dysponuje mocą 286 KM, czyli mniejszą od wersji benzynowej. Ma za to znacznie większy moment obrotowy, bo aż 580 Nm. Sprint do 100 km/h to w tym przypadku 6-6,1 s.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Jak widać czasy osiągania pierwszej setki są różne. Jednak jedno auto ma większą moc a drugie dysponuje większym maksymalnym momentem obrotowym. O ile na pierwszych metrach wersja benzynowa powinna bez trudu wysunąć się na prowadzenie, to przy wyższych prędkościach diesel może ją dogonić. Zobaczcie jak to wyglądało w praktyce. Co okazało się ważniejsze? Moc czy moment obrotowy?