WRC Motorsport&Beyond

Polak wycisnął z BMW E46 prawie 1000 KM [wideo]

BMW M3 E46 z turbodoładowaniem

FOT. YOUTUBE/ Kanał: Car Acceleration TV

Polak postanowił wycisnąć ze swojego BMW E46 w wersji M3 więcej mocy, by móc ścigać się z dużo droższymi autami na 1/4 mili. Standardowo samochód miał pod maską 6-cylindrowy silnik o pojemności 3,2 l. Seryjnie jednostka generuje moc 343 KM, dzięki czemu auto osiąga prędkość 100 km/h w zaledwie 5,2 s.

Co poprawiony, aby uzyskać większą moc w BMW?

Samochód przede wszystkim otrzymał dużą turbosprężarkę, która tak naprawdę jest podstawą tej modyfikacji. Nie obyło się również bez modyfikacji komputera sterującego pracą silnika. To jednak nie wszystko. Aby z jednostki napędowej moc i moment obrotowy były skutecznie przekazywane na tylne koła, trzeba było zmienić skrzynię. W tym przypadku zdecydowano się na 8-biegową przekładnie automatyczną ZF.

Dzięki tak zaawansowanym modyfikacjom udało się uzyskać moc 980 HP (koni parowych – jednostka stosowana w Anglii), co daje 994 KM. Po tuningu samochód osiąga prędkość 100 km/h w zaledwie 3,1 s. Czas od 100 do 200 km/h wynosi tylko 4,3 s, a z 200 do 300 km/h 9,1 s. Prędkość maksymalna wersji standardowej to 250 km/h, po modyfikacjach wzrosła do 302 km/h. To imponujące wyniki. Dzięki takiej mocy można spokojnie ścigać się nawet z topowymi sportowymi Mercedesami. Jak widać na filmie, BMW bardzo dobrze poradziło sobie z Mercedesem AMG GTR PRO.

Rywal BMW M3 E46 z filmu spod znaku gwiazdy to prawdziwa rakieta. Pod maską tego Mercedesa pracuje 4-litrowy silnik V8 z dwoma turbosprężarkami. Jednostka ta generuje potężną moc 585 KM. Osiąga setkę w 3,6 s. Jego prędkość maksymalna to aż 318 km/h. Jednak jak widać na filmie auto nie zdążyło się rozpędzić do takiej prędkości i ostatecznie przegrało pojedynek z podrasowanym BMW.