WRC Motorsport&Beyond

Planujesz kupić BMW z dieslem po 2007 roku? Szykuj się na wymianę rozrządu i panewek! [lista silników]

BMW E90 diesel

BMW E90 diesel

Samochody BMW cieszą się na rynku aut używanych bardzo dużą popularności. Nie wszyscy kupujący są jednak świadomi wad współczesnych silników tej marki. Co powinniście wiedzieć zanim kupicie BMW z dieslem?

Diesel BMW i jego typowe przypadłości, powinieneś to wiedzieć przed zakupem!

Przede wszystkim powinniście przygotować się na wymianę rozrządu. Problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu pojawił się w 2007 roku, kiedy pod maskami modeli marki znalazł się 2-litrowy motor diesla z fabrycznym oznaczeniem N47. Ta jednostka była oferowana między innymi w Serii 3 E90, Serii 5 E60, Serii 1 E87, a także w SUV-ach. Problem dotyczy również X1 E84 i X3 X83. Łańcuch rozciąga się przy około 100 000-120 000 km. Znane są przypadki, że wymaga wymiany już przy 80 000 km.

BMW E61 diesel

Problemy z rozciągającym się rozrządem dotyczą też nowszych modeli. W tym między innymi: BMW Serii 3 F30, serii 5 F10, X3 F25, X5 F15, a także wszystkich innych modeli z fabrycznym oznaczeniem F i 2-litrową jednostką N47. Podobny problem nie ominął również 3-litrowych diesli N57 po 2007 roku. Na początku łańcuchy w nich wymagały wymiany po 200 000 km, jednak w latach 2010-2011 łańcuchy rozciągały się już przy 100 000-150 000 km.

3-litrowy diesel też ma podobne problemy

Problem rozciągających się łańcuchów rozrządu w 3-litrowych dieslach N57 dotyczył wszystkich modeli od 2007 roku. Spotykane były nawet przypadki zrywania się ich bez zapowiedzi po przekroczeniu 200 000 km. W latach 2010-2011, kiedy łańcuchy zaczęły psuć się szybciej, pojawił się kolejny problem. Zacierające się panewki. Te w wielu autach wymagały wymiany nawet po 100 000 km. To już nie ten diesel BMW co dawniej, niestety.

BMW F30 diesel

Źródłem problemów z łańcuchem jest między innymi wymiana oleju w trybie Long Life co 30 000 km, jak zaleca producent. Stary olej i odkładający się z niego nagar na elementach rozrządu znacząco przyspiesza jego zużycie. Z kolei problem panewek wynika po części z tego samego, ale też duży wpływ na ich zużycie ma wskaźnik temperatury silnik.

KIEROWCO! MOŻESZ SPORO ZAOSZCZĘDZIĆ DZIĘKI TYM OPONOM NOWEJ GENERACJI. PRZEKONAJ SIĘ TUTAJ

Ten wyraźnie zawyża wartości. Kiedy 3-litrowy diesel się jeszcze w pełni nie nagrzeje, czujnik już pokazuje, że osiągnął temperaturę roboczą. W rezultacie użytkownicy wciskają mocniej gaz zacierając w ten sposób panewki.

BMW 520d Touring

Jeżeli kupiłeś BMW z dieslem po 2007 roku i chcesz nim dłużej pojeździć to warto wymienić łańcuch rozrządu, a w przypadku 3-litrowej jednostki zlecić mechanikowi sprawdzenie czy w filtrze oleju nie ma opiłków świadczących o tym, że trzeba zajrzeć do panewek i najprawdopodobniej je wymienić. Nie robiąc tego narażacie się na ogromne koszty.