WRC Motorsport&Beyond

Oto najlepsze silniki Diesla! Jeśli masz jeden z nich to jesteś szczęściarzem! [LISTA]

BMW 530d E61

Fot. BMW

W obecnych czasach ciężko o trwały silnik Diesla. Jednak nadal takie jednostki są dostępne na rynku. Które z nich cieszą się najwyższą niezawodnością. Zobacz naszą listę takich motorów.

Oto najlepsze silniki Diesla!

Jednym z najlepszych silników wysokoprężnych jest jednostka Volvo o pojemności 2,4-litra (znana również jako D5). Znajdziecie ją między innymi w pierwszej generacji S60, S80 oraz XC90. To najmniej awaryjny diesel tej szwedzkiej marki i jeden z lepszych na rynku. Auta z tym motorem przejeżdżają do około 700 000 km. W nowszych modelach zdarzały się problemy z głowicą, jednak nie była to nagminna usterka.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

Kolejny trwały silnik Diesla to 3-litrowy motor BMW z oznaczeniem M57. Ten był dostępny między innymi w takich modelach jak: 330d E46, 530d E39, 730d E38 oraz 530d E60. Najbardziej niezawodna była pierwsza generacja tej jednostki, która generowała moc 184, 193, 204 KM, a także 218 KM. Dość trwała była również wersja 231-konna. Te silniki, szczególnie z początków produkcji, pokonywały nawet milion kilometrów.

Fot. Mercedes

Na takiej liście nie mogło zabraknąć również jednostki o pojemności 2,2-litra montowanej w Mercedesach. Motory te miały fabryczne oznaczenie OM 611 oraz OM 646. Ten pierwszy dysponował mocą od 82 KM do 143KM i był oferowany w takich modelach jak Klasa C W202 i W203, Klasa E W210, Vito W638 oraz Sprinter W901-904. Drugi generował od 88 do 177 KM i montowano go do do takich modeli Mercedesa jak: Klasa C W203 i W204, Klasa E W211 oraz CLC CL203 i CLK C209. Był dostępny także w Sprinterze W906 i Vito W 639 oraz w Chryslerze PT Cruiser.

Fot. Volkswagen

W zestawieniu najtrwalszych diesli nie mogło zabraknąć jednostki 1.9 TDI. Oferowano ją w kilku wersjach. Na początku z pompą rotacyjną, a później z pompowtryskiwaczami. Lista aut, w którym można znaleźć ten silnik jest naprawdę długa. Najpopularniejsze z nich to Volkswagen Passat B5 i Golf IV, Skoda Octavia I, Fabia I, Seat Leon I, Audi A4 B5, Audi A6 C5 i wiele wiele innych. Decydując się na najnowsze modele z tym silnikiem, które często mają już i tak ponad 15 lat radzimy jednak unikać silników 1.9 TDI z serii BLS i BXE z wadliwym wałem korbowym. Informacje o serii znajdziecie na naklejce na obudowie rozrządu lub w miejscu wnęki koła zapasowego.

KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN

Fot. Volvo, BMW, Mercedes, Volkswagen