W latach 90. diesle nie cieszyły się na rynku zbyt dużą popularnością. Przede wszystkim dlatego, że większość z nich była zbyt ospała. Osiągi tych jednostek mocno odstawały od parametrów motorów benzynowych. W latach 2000-2010 pojawił się dość spory boom na motory wysokoprężne, a teraz znowu tracą na popularności. Skąd te zmiany?
Dlaczego lepiej wybrać benzynę z gazem zamiast diesla?
Dlaczego diesle są coraz rzadziej wybierane przez kierowców? Przede wszystkim ze względu na coraz bardziej skomplikowany osprzęt tych silników. W latach 80. i 90. jednostki wysokoprężne co prawda nie miały zbyt dużo mocy, ale były niezawodne. Później przez stopniowo wprowadzane restrykcje związane z normami emisji spalin, silniki te musiałby zostać zmodyfikowane. Dokładano im osprzęt.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Na początku pojawił się zawór EGR, później filtr cząstek stałych DPF lub FAP, a na końcu filtr cząstek azotu SCR. Do tego auta z silnikami wysokoprężnymi otrzymały jeszcze bardziej precyzyjne układy wtryskowe. Dzięki tym modyfikacjom co prawda zmniejszyło się zużycie paliwa i emisja szkodliwych gazów. Jednak pojawiły się problemy z nowym osprzętem, którego koszty napraw osiągają astronomiczne kwoty.
To główny powód, dla którego dobrą alternatywą dla jednostek wysokoprężnych stały się silniki benzynowe z instalacją LPG. Owszem montaż instalacji gazowej wymaga wysupłania z domowego budżetu kilku tysięcy złotych. Jednak inwestycja ta zwraca się zwykle już po 15 000-20 000 km.
KIEROWCO! KUP LETNIE OPONY I ODBIERZ BON NA 120 PLN
Fot pixabay.com