Tuningowanie VW Golfa R nie należy do zadań najtańszych – najpierw musimy kupić samochód, którego ceny zaczynają się od ok. 170 tys. zł, a jeśli chcemy osiągnąć cel jak na poniższym filmie, musimy wydać jeszcze ponad połowę tej kwoty.
Ten konkretny samochód przygotowany pod wyścigi na 1/4 mili ma ekstremalne osiągi. Specjaliści od VAG zazwyczaj kończą swoje modyfikacje na 480 koniach mechanicznych. Wskazany poniżej model rozwija z 2-litrowej rzędówki… 640 KM! To więcej niż Lamborghini Huracan i ponad dwa razy więcej, niż miał w chwili wyjazdu z fabryki.
Na całe szczęście rywal Golfa też był przygotowany – nie jest to „zwykłe” Porsche 911 Turbo, choć taki pojedynek byłby naprawdę interesujący. Jego silnik został zmodyfikowany do 900 koni mechanicznych.
Najwyższą prędkością osiągniętą przez Porsche tego dnia było 278,63 km/h, a w tym samym biegu, w którym ustawiło się obok Golfa, wykręciło 275 km/h z czasem równym 16,929 sekundy.
Golf pół mili pokonał w 20,269 sekundy, co również jest bardzo dobrym wynikiem. Falstart nie ma tutaj żadnego wpływu na wynik.