WRC Motorsport&Beyond

63 załogi w Dolnośląskim

fot. AF

63 załogi pojawiły się na liście zgłoszeń do jubileuszowego 50. Rajdu Dolnośląskiego, który odbędzie się w następny weekend. Na trasie piątej rundy Castrol Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zobaczymy całą krajową czołówkę, a także zawodników rywalizujących w Historycznym Rajdowym Pucharze Polski. W zawodach przygotowywanych przez Automobilklub Ziemi Kłodzkiej gościnnie wezmą też udział Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski. Kolejna edycja tego kultowego rajdu wspiera akcję pomocy dla 11-letniego Szymona, który potrzebuje skomplikowanej operacji serca.

Z jedynką w 50. Rajdzie Dolnośląskim pojadą liderzy klasyfikacji Castrol Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski – Grzegorz Grzyb i Robert Hundla (Ford Fiesta R5). Dwójka przypadła tegorocznemu rajdowemu odkryciu, czyli Jakubowi Brzezińskiemu, którego pilotuje Jakub Gerber (Ford Fiesta R5). Z numerem trzecim wystartują pechowcy ostatniej rundy RSMP – Filip Nivette i Kamil Heller (Skoda Fabia R5). Ostatnia Fiesta R5 w czołowej stawce należy do Zbigniewa Gabrysia i Artura Natkańca, im przypadł numer cztery.

Z piątką, klasę Open N otwierają Mariusz Stec i Jacek Rathe (Ford Fiesta Proto). Za nimi pojadą Maciej Rzeźnik i Bogusław Browiński (Ford Fiesta), Artur Banasiewicz i Paweł Drahan (Subaru Impreza), Marcin Słobodzian i Jakub Wróbel (Subaru Impreza N14) oraz Damian Łata i Michał Grudziński (Ford Fiesta Proto). Pierwszą dziesiątkę zamykają Łukasz Kotarba i Michał Kotarba (Mitsubishi Lancer Evo).

Stawkę aut napędzanych na jedną oś otwierają Dariusz Biedrzyński i Mariusz Sobczak (Renault Clio R3), Kacper Wróblewski i Jacek Spentany (Renault Clio R3T). Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz (Peugeot 208VTI) otrzymali piętnasty numer startowy i to oni rozpoczynają, najliczniejszą klasę 4.

Liderzy Open 2WD, która liczy 8 zgłoszeń, czyli Jan Chmielewski i Michał Majewski (BMW R+ Maxi) pojadą z nr 16. Bardzo wysoką pozycję na liście zgłoszeń, bo 18 otrzymali Rafał Kręcioch i Tomasz Borko (Ford Fiesta R2), liderzy klasy 4F. Ich rywalami będzie 6 załóg, w tym Paweł Krysiak i Paweł Gacek w bliźniaczej Fieście (39), reprezentujący barwy organizatora rajdu.

Grupę „historyków”, liczącą 11 teamów rozpoczyna załoga Automobilklubu Ziemi Kłodzkiej Paweł Winczaszek i Jarosław Kohut (Opel Astra Gsi). Jadący na końcu, Historyczny Rajdowy Puchar Polski to z kolei 10 załóg, w tym 5 bez pomiaru czasu. Tu na czele stoją Artur Rowiński i Magdalena Tokarska (Auto Quattro 1).

– Lista zgłoszeń zrobiła nam się naprawdę zadowalająca, bo zostaje zamknięta na 63 pozycji. To na tle pozostałych rund Castrol Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski wypada całkiem dobrze. Dodatkowo grupę zawodników wzbogacą Mistrzowie Europy Krzysztof Hołowczyc i Maciej Wisławski, którzy pojawią się na trasie Power Stage w Kłodzku. Pojadą przed całą czołówką w Volkswagenie Polo Proto ze stajni Dytko Rent. I tu rodzi się niezwykłą szansa przejażdżki na prawym fotelu u Krzysztofa Hołowczyca. Wszystko za sprawą akcji pomocy dla Szymka – mówi Łukasz Biegus, dyrektor 50. Rajdu Dolnośląskiego.

Wcześniej informowano, że zaproszenie do wzięcia udziału w rajdzie otrzymał Robert Kubica i miały trwać rozmowy na ten temat, ale od samego początku wydawało się to bardziej zagrywką PR-ową niż rzeczywistością. Mistrz świata WRC-2 z 2013 roku zdaje sobie sprawę, że chodziło tutaj o jego medialność i chęć pozyskania większej ilości kibiców, a jego sportowa wartość była sprawą drugorzędną. Może to i lepiej, ponieważ znając prędkość Roberta, mógłby poważnie obnażyć słabości naszych rodzimych mistrzostw.