WRC Motorsport&Beyond

10 lat obecności Mazdy w Polsce

Mazda Motor Poland świętuje 10. rocznicę powstania podsumowując dekadę działalności na polskim rynku. Sprzedaż samochodów przez MMPOL oficjalnie rozpoczęła się w połowie 2008 roku bazując na 11 punktach dealerskich w całym kraju.

Po pierwszym roku sieć urosła już do 20 autoryzowanych salonów sprzedaży i 15 serwisów. W ciągu pierwszych 12 miesięcy Polacy kupili 3145 samochodów Mazda, co przekroczyło wstępnie zakładane plany. A był to dopiero początek…

Dekada to w motoryzacji horyzont bardzo szeroki. Dziś sieć sprzedaży tworzy 32 dealerów i 10 punktów ASO, a średnia sprzedaż na punkt dealerski to ponad 380 samochodów rocznie, co jest najwyższym wynikiem wśród wszystkich rynków Mazdy w Unii Europejskiej. Od stycznia do końca listopada br. nabywców znalazło łącznie 11 340 samochodów i wynik ten pozwala prognozować, że w kończącym się właśnie roku po raz kolejny pobity zostanie rekord wielkości sprzedaży.

Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Polska: O efektywności naszej pracy doskonale świadczą nie tylko wyniki sprzedażowe Mazdy w Polsce, ale także partnerska i bardzo zrównoważona polityka współpracy w ramach sieci dealerskiej, która sprawia, że już od 4 lat. Mazda jest postrzegana przez właścicieli salonów jako najbardziej pożądana marka. Przez trzy lata z rzędu zajmowaliśmy także pierwsze miejsce w wynikach badania satysfakcji dealerów. Co więcej, to właśnie w Polsce synergia działań handlowych i marketingowych pozycjonuje Mazdę jako pretendenta do klasy premium. od 2011 r.

Podczas imprezy podsumowującej 10-lecie Mazdy w Polsce miała miejsce premiera Nowej Mazdy 3, która rozpoczyna nową erę w historii marki.

Czy wiesz, że…?

W roku 10. jubileuszu na polskim rynku najpopularniejszym modelem marki są SUV-y – modele CX-3 i CX-5, które w tym roku wysunęły się na czoło sprzedaży, zgodnie z tendencją panującą na rynku. Łącznie z ponad 50% udziałem w portfolio sprzedaży tuż przed Mazdą 6, potwierdzają konsekwentną ewolucję marki w kierunku klasy premium. Dziś, po 10 latach działalności łączna sprzedaż Mazdy w Polsce to 68 693 samochody, z dominującym udziałem Mazdy 6 i Mazdy 3, które w swoich najnowszych odsłonach nikogo nie pozostawiają obojętnym.

Mazda Polska zajmuje 5. miejsce pod względem wolumenu sprzedaży wśród krajów europejskich – po Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Francji.